"W tym roku w czasie Wielkanocy znów obowiązuje lockdown, choć w zeszłym roku w był on twardszy" - przypomniał wiceszef Izby.
Jak zaznaczył, bardzo dużo osób będzie spędzać te święta w gronie najbliższych w domowym zaciszu. "Trudno mi oczywiście przesądzić, czego w związku z tym klienci kupią więcej, a czego mniej, ale struktura i wielkość zakupów przed tymi świętami, raczej będzie porównywalna z tym, co było w zeszłym roku" - powiedział.
Według Ptaszyńskiego, nie można jednak pominąć wpływu pogody na zakupy.
"W oparciu o dane Centrum Monitorowania Rynku, którymi się posiłkujemy, wiemy że bardzo duży wpływ na koszyk ma wzrost temperatury powietrza. Pamiętajmy, że Wielkanoc to święta, gdzie wiosna już daje o sobie znać, więc im będzie cieplej, tym więcej będziemy mieli w koszykach takich produktów jak lody czy napoje, obok oczywiście standardowych zakupów związanych z Wielkanocą" - wyjaśnił.
Jak dodał, to może być właśnie ta zmienna, która będzie wpływała na strukturę koszyka zakupowego w te święta.
Polska Izba Handlu zrzesza ok. 30 tys. sklepów, hurtowni spożywczych i drogeryjnych oraz firmy z otoczenia FMCG i firmy usługowe.