Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
PGO
|
aktualizacja

Współwłaściciel Titana odpiera krytykę. "Każdy zna ryzyko"

77
Podziel się:

Współzałożyciel OceanGate Guillermo Söhnlein broni swojej firmy przed krytyką dotyczącą bezpieczeństwa i certyfikacji po katastrofie łodzi podwodnej Titan. Według niego każdy, kto działa w głębokim oceanie, "zna ryzyko działania pod taką presją".

Współwłaściciel Titana odpiera krytykę. "Każdy zna ryzyko"
Znalezione w pobliżu wraku Titanica szczątki łodzi podwodnej Titan wskazują na implozję jednostki (East News, ABACA)

OceanGate oferowała turystom i podróżnikom podróże do wraku Titanica na pokładzie Titana od 2021 r. Łódź straciła łączność z kanadyjskim statkiem Polar Prince 18 czerwca po 105 minutach od rozpoczęcia schodzenia na dno na głębokość 4 km. Znalezione w czwartek w pobliżu wraku Titanica szczątki łodzi podwodnej Titan wskazują na implozję tej jednostki. W katastrofie zginęli dyrektor wykonawczy OceanGate Stockton Rush, jeden z najbogatszych Pakistańczyków Shahzada Dawood i jego syn Suleman, brytyjski miliarder i podróżnik Hamish Harding oraz francuski nurek Paul-Henry Nargeolet.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Greenpact - rozmowa z Mateuszem Żydkiem

Zarzuty dotyczące bezpieczeństwa po katastrofie Titana

Jak wskazuje "Rzeczpospolita", Guillermo Söhnlein opuścił firmę 10 lat temu, ale nadal zachowuje pakiet mniejszościowy. W wywiadzie dla BBC Radio 4's Today przekonywał, że osoby wypowiadające się na temat kwestii bezpieczeństwa łodzi Titan, w tym reżyser "Titanica" James Cameron, nie są w pełni poinformowane.

- Ludzie wciąż utożsamiają certyfikację z bezpieczeństwem i ignorują 14 lat rozwoju łodzi podwodnej Titan - wskazał. - Każdy ekspert, który się nad tym zastanawia, w tym pan Cameron, przyzna również, że nie byli przy projektowaniu okrętu podwodnego, przy budowie okrętu podwodnego, a już na pewno nie przy rygorystycznym programie testów, który przeszedł - dodał.

Współwłaściciel Titana: każdy zna ryzyko

Titan zaginął w minioną niedzielę po wypłynięciu w swój trzeci rejs do wraku Titanica. W czwartek Straż Przybrzeżna USA ogłosiła, że trafiła na szczątki wskazujące, że na łodzi doszło do implozji.

Söhnlein stwierdził, że to "tragiczna strata dla społeczności zajmującej się eksploracją oceanów", ale każdy, kto działa w głębokim oceanie, "zna ryzyko działania pod taką presją.

Według Jamesa Camerona, w ciągu godziny od początku wyprawy wykryto głośny huk i stracono łączność z łodzią. - Trzask w hydrofonie. Brak odpowiedzi. Domyśliłem się, co się stało. Łódź eksplodowała - przytacza słowa reżysera agencja Reuters.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
infrastruktura
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(77)
WYRÓŻNIONE
mati
rok temu
Podpisać zgodę na ryzyko, dać się zaśrubować w ciasnej puszce i spuścić na 4 km pod wodę aby oglądać przez lufcik coś o czym są setki dokładnych filmów ... najgłupszy sposób na wydanie 250 tys. USD.
zetor
rok temu
Chyba firma nie przetrwa tej katastrofy. Nikt nikomu nie może zabronić podjęcia próby przepłynięcia Atlantyku na drzwiach od stodoły, ale ta katastrofa zmieni prawo tak, aby w taki rejs nie można było zabierać płatnych turystów. Opinie środowiska na temat tej Łodzi są jednoznacznie negatywne i nie bez przyczyny certyfikacje są tak długotrwałe, bo zwykle rygorystyczne przepisy powstają na doświadczeniach i krwi tych, którzy wcześniej zginęli.
Idiots
rok temu
Wiedzieli ze eksplodowała a zaangażowali tyle statkowi samolotow w poszukiwania ??? I jeszcze wciskali całemu światu ilevto im tlenu zostało? A rodziny cierpiały myslac ze zyja??! Zamiast od razu wypuscic tego łazika ktory odnalazł szczatki?? No jakieś jaja sobie Pan robi z całego świata !!!!
NAJNOWSZE KOMENTARZE (77)
plus minus
rok temu
ciekawe na jakiej głębokości doszło już do implozji, ponieważ używane materiały w takiej konstrukcji po każdym pełnym zanurzenie szybko się "starzeją"?
Spokojnie
rok temu
Dostali to co chcieli. Zapłacili dużą kasę aby zbliżyć się do tragedii i poczuć to co czuli tonący nieszczęśnicy ponad 100 lat temu.
Andrzej
rok temu
Batyskaf wykorzystany przez J. Camerona w eksploracji Rowu Mariańskiego był wykorzystany tylko raz i trafił do muzeum. Powtórne wykorzystanie wiązało się z ryzykiem. Patrząc na Titana warto zwrócić uwagę na połączenie tytanowej kopuły z kadłubem z włókna węglowego. Pierwsze skojarzenie to wypadek promu kosmicznego Challenger z nieszczelnymi uszczelkami silników pomocniczych na paliwo stale w niskiej temperaturze. Oczywiście w Titanie dotyczy to wytrzymałości połączenia tych elementów przy wysokim ciśnieniu. Na początku wszystko się udawało do zmęczenia materiału... i kolejnego rutynowego zejścia pod wodę.
oli
rok temu
jaka INPLOZJA co to po polsku pisać bo to Polska ?? Łódż podwodna nie wytrzymała ciśnienia zewnętrznego
Jerzy Przyk
rok temu
...hmm... ja również nie czuyję się winny. Ot, i wszystko...
...
Następna strona