Z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł Pressserwis, wynika, że komitet Andrzeja Dudy przeznaczył najwięcej funduszy na reklamy w telewizji od początku czerwca. Cennikowo kwota ta sięgnęła poziomu 937,5 tys. złotych. Komitet wyborczy Rafała Trzaskowskiego, jego rywala w II turze wyborów, na reklamy w tym medium wydał 540,6 tys. złotych.
Dla porównania: komitet Władysława Kosiniaka-Kamysza na reklamy w telewizji przeznaczył 62,5 tys. złotych, a komitet Roberta Biedronia - tylko 240 złotych.
Natomiast na portalach społecznościowych najbardziej widoczny był Szymon Hołownia. Sztab bezpartyjnego kandydata na prezydenta, który zajął ostatecznie trzecie miejsce w wyborach, od 29 maja do 26 czerwca na reklamy na Facebooku i Instagramie przeznaczył 273,1 tys. złotych.
Mniejsze kwoty na reklamy w internecie przeznaczyli dwaj kandydaci, którzy przeszli do II tury wyborów. Reklamy Rafała Trzaskowskiego po cenie rynkowej kosztowały 248,6 tys. złotych. Natomiast Andrzeja Dudy - 202,1 tys. złotych.
Czytaj też: Oto oficjalne wyniki wyborów prezydenckich
Wymieniona trójka kandydatów zajęła trzy pierwsze miejsca w I turze wyborów prezydenckich 2020. Andrzej Duda otrzymał 43,5 proc. wszystkich głosów ważnych. Rafał Trzaskowski - 30,46 proc. a Szymon Hołownia - 13,87 proc. Takie wyniki oznaczają, że konieczna będzie druga tura, w której zmierzą się Duda i Trzaskowski.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl