Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
aktualizacja

Wybory 2020. Reklamy Dudy i Trzaskowskiego były widoczne przede wszystkim w sieci

15
Podziel się:

Nie w telewizji, ale w internecie najchętniej promowali się kandydaci na urząd prezydenta. Jak informuje "Rzeczpospolita", prym w reklamach w sieci wiódł Andrzej Duda.

Wybory prezydenckie 2020. Sztaby obu kandydatów postawiły przede wszystkim na internet (zdj. ilustracyjne).
Wybory prezydenckie 2020. Sztaby obu kandydatów postawiły przede wszystkim na internet (zdj. ilustracyjne). (Getty Images)

Choć sprawozdań i rozliczeń kampanii obu kandydatów jeszcze nie ma, to "Rz" przeanalizowała reklamową aktywność sztabów Andrzeja Dudy i Rafała Trzaskowskiego. Z analizy wynika, że spoty wyświetlane w najpopularniejszych kanałach telewizyjnych nie były aż tak atrakcyjne dla polityków rywalizujących w II turze, gdyż na promocję w tym medium od maja do lipca wydali ledwie 2,95 mln złotych.

Andrzej Duda i Rafał Trzaskowski do swoich wyborców starali się dotrzeć przede wszystkim za sprawą internetu. W sieci efektywniej działał sztab zwycięscy wyborów prezydenckich, na co wskazują dane z narzędzia Gemius AdReal, do których dziennik dotarł dzięki jednej z agencji mediowych.

Wynika z nich, że spoty urzędującego prezydenta w sieci wygenerowały 199,5 mln impresji od maja do 12 lipca. W tym samym okresie reklamy Trzaskowskiego uzyskały 20,5 mln impresji.

Zobacz także: Zobacz też: Wyniki wyborów 2020. <a href="https://wiadomosci.wp.pl/leszek-miller-6030161922909313c">Leszek Miller</a>Miller mówi o błędzie Trzaskowskiego. "Mógł z tego zrobić majstersztyk"

Sztab Dudy był także aktywniejszy na Facebooku - podaje "Rz". Z danych Biblioteki Reklam Facebooka wynika, że w ciągu ostatniego tygodnia kampanii na reklamy promujące Andrzeja Dudy przeznaczono ok. 155 tys. złotych. Z kolei sztab Rafała Trzaskowskiego za spoty widoczne na platformach należących do grupy Facebook zapłacił ok. 61 tys. złotych.

Komitety wyborcze obu kandydatów nie odpowiedziały na pytania dziennika o wydatki ogółem oraz o środki przeznaczone na promocję. Jak przypomina gazeta, limit budżetu dla każdego z nich wynosił 19,14 mln złotych.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(15)
WYRÓŻNIONE
Śmiechu warte
4 lata temu
19 m ? A 2 miliardy dla TVPis?
glosujacy
4 lata temu
UWAGA EMERYCI I RENCISCI w ramach 14-emerytury zus i rzad z powodu braku funduszy i w celu podreperowania branzy turystycznej organizuje wszystkim emerytom i rencistom DARMOWE 2 tygodniowe wczasy ,jeden warunek NIE nosimy maseczek a ni rekawiczek bo wirus jest tak jak PRZEDWYBORAMI niegrozny,NIE BOJCIE sie skorzystac
nik3
4 lata temu
dzień po wyborach PiS już odwołuje różne obietnice Dudy i słychać że kryzys jest zdecydowanie większy niż rząd nam mówił
NAJNOWSZE KOMENTARZE (15)
Mario89
4 lata temu
jak sztab PO wydał większość kasy na kampanie kidawy to i tak ciekawe skąd wziął te miliony na przymrużone oczki ??
Orwell
4 lata temu
Duda na bank miał większy limit. Bo w PiS wszystko jest bardziejsze: limity, prawo, wypłaty, kłamstwa, posady....
Naczelnik z Ż...
4 lata temu
wybory zostały SFAŁSZOWANE!
bezsens
4 lata temu
tyle pieniedzy na kampanie kazdy polak zna kandydatow nie leoiej te pieniadze bylo przeznaczyc np. na refundacje lekow czy wozki inwalickie i by podpisali to prezent od prezydenta i to inaczej by sie patrzylo by bylo ze cos robi dla ludzi wydac pieniadze w szczytnych celach a nie glupie plakaty ktorych nie ma kto sciagnac
wybirca
4 lata temu
po wakacjach czeka nas podwyżka podatków..... mam nadzieję że najbardziej odczują to głosujący na Dudę.... za głupotę trzeba płacić