Agata Meble w wiadomości mailowej do klientów przyznała, że "w wyniku ataku hackerskiego ujawnionego 22 czerwca 2024r. nastąpiło naruszenie danych osobowych". "Z przykrością zawiadamiamy" - czytamy w komunikacie, który firma rozesłała do użytkowników.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Agata Meble ofiarą ataku hakerskiego
Naruszenie polegało na "tymczasowej utracie dostępu do danych osobowych, naruszeniu ich poufności, a być może również na ich skopiowaniu" - informuje spółka. Wyciek dotyczył danych przetwarzanych elektronicznie, w tym imion i nazwisk, adresów, danych kontaktowych oraz informacji o zamówieniach i reklamacjach.
Firma zapewnia jednak, że login i hasło do konta klienta były przechowywane poza infrastrukturą objętą atakiem. "Dane finansowe - dotyczące sposobu płatności, w tym numery kont i kart - nie były przez nas przetwarzane i w związku z tym, również były poza infrastrukturą objętą atakiem" - podkreśla Agata Meble. Wnioski kredytowe klientów również nie były zagrożone.
Agata Meble podjęła odpowiednie środki
"Niezwłocznie po stwierdzeniu naruszenia ochrony danych osobowych, zostały podjęte środki w celu zminimalizowania jego ewentualnych skutków poprzez przywrócenie kopii danych z naszych serwerów zapasowych oraz zmianie danych dostępowych do naszych systemów" - czytamy w komunikacie. Firma zgłosiła też incydent "właściwym służbom", a także Prezesowi Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Agata Meble zaznacza, że nie ma obecnie informacji, czy dane klientów zostały skopiowane lub wykorzystane niezgodnie z prawem. Ostrzega jednak, że konsekwencją wycieku "może być otrzymywanie niechcianej komunikacji lub próba podszycia się pod pracownika innej instytucji w celu wyłudzenia innych danych". Firma apeluje do klientów o ostrożność.
W razie pytań lub chęci przekazania dodatkowych informacji w sprawie, Agata Meble prosi o kontakt mailowy (kontakt@agatameble.pl) lub przez formularz na stronie internetowej firmy.