Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Witold Ziomek
|
aktualizacja

Wycinka drzew pod przekop Mierzei Wiślanej. Burza na Twitterze: "Szybko poszło"

1526
Podziel się:

- Szybko poszło od piątkowego poranka - napisał na Twitterze Maciej Bąk, reporter Razia ZET. Zgodę na rozpoczęcie prac wojewoda wydał w piątek rano. Prace ruszyły około godz. 11.

16.02.2019 Skowronki Budowa przekopu przez Mierzeje Wislana Wycinka drzew
16.02.2019 Skowronki Budowa przekopu przez Mierzeje Wislana Wycinka drzew (SPL/East News, Wojciech Strożyk/REPORTER)

Teren wycinki ogrodzono siatką, dodatkowo od piątku pilnuje go policja i straż leśna. Na miejsce wjechał ciężki sprzęt, w niedzielę na Twitterze lokalni reporterzy umieścili zdjęcia ciężarówek wyładowanych drewnem.

Tweety ze zdjęciami terenów po wycince i stertami czekających na transport drzew udostępnił m.in. dziennikarz TVN Bertold Kittel.

- To jest po prostu zbrodnia - pisze użytkowniczka Twittera.

- Potrzebują jakiegoś spektakularnego sukcesu na wybory. Putin anektował Krym a Kaczyński zrobi najszybszy przekop mierzei na świecie, aby móc pokazać, że jednak coś po nich zostanie... zniszczone - komentuje inny użytkownik.

- Niech się spieszą. Bo za 2 tygodnie ekoszaleńcy dostaną do ręki broń. Należy przypomnieć, że okres lęgowy ptaków (1 marca - 15 października) Jest to również okres specjalnej ochrony ich siedlisk i miejsc gniazdowania, czyli w wielu przypadkach - drzew - zauważa kolejny internauta.

Zobacz także: Zobacz też: Marek Gróbarczyk: Przekop Mierzei Wiślanej będzie kosztował 880 mln zł

Wycinka drzew trwa przy trasie między Kątami Rybackimi a Krynicą Morską. Na miejscu pracują ciężkie maszyny, które ścinają drzewa i natychmiast tną je na mniejsze kawałki.

Do wyrębu przeznaczony jest pas o szerokości 800 metrów i długości 1,5 km.

Przekop powstaje w miejscowości Nowy Świat. Liczyć ma ok. 1,3 tys. m długości i 5 m głębokości. Dzięki niemu możliwe ma być wpływanie do portu w Elblągu jednostek o zanurzeniu do 4 m. Przez sam kanał będą mogły z kolei przepływać statki o długości 100 m i szerokości 20 m.

Inwestycja jest przyczyną konfliktu na linii rząd - Zarząd Województwa Pomorskiego.

Zdaniem rządu, przekop Mierzei Wiślanej ma ożywić gospodarczo Warmię i Mazury. Przeciw jest urząd marszałkowski, który które negatywnie zaopiniował plany inwestycji pod kątem ekonomicznym i przyrodniczym.

Przeciwko budowie są też ekolodzy, którzy podkreślają, że mierzeja jest obszarem, na którym znajdują się ptasie rezerwaty, które z chwilą rozpoczęcia przekopu będą zagrożone.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

gospodarka
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(1526)
WYRÓŻNIONE
Polak
6 lat temu
Brawo PiS, a pas musi być na 800 metrów poniewaz maja się mijać dwa statki po czterysta metrów szerokości Jasne?
lipa
6 lat temu
Zamiast wrzeszczeć, po prostu sadźcie wokół siebie drzewa. nie nędzne tujki, ale polskie lipy graby i dęby. Gadać dużo potraficie, zamiast zajrzeć na własne podwórka!
Bigos
6 lat temu
Niemcy mają uformowane rzeki - nam nie wolno bo ptaszki, rybki. Niemcy sie bogaca nam nie wolno bo ptaszki i rybki. Podpuszczani, dajemy sobie skakac do gardel.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (1526)
PK
6 lat temu
Jak w ......Maska Gniewu...
Brrrr zimno
6 lat temu
Analiza ekonomiczna przeprowadzona przez wybitnych naukowców UG wykazała że koszty tej inwestycji, toru wodnego przez zalew i moderniczacji portu w Elblągu zwrócą się po 660 latach. Dziś przychód tego portu to około 2 miliony złotych rocznie. Natomiast koszt wyliczony na około 880 milionów złotych to bajka dla niemądrych dzieci. Spokojnie przy całościowym potroktowaniu tej inwestycji należy tą kwotę podwoić.
Ja.
6 lat temu
Jak zwykłe Warszawa wie czego nad morzem trzeba. Zamiast przekopywać mierzeję lepiej niech chronią zmyte brzegi półwyspu helskiego. Dziwię się miejscowym władzom. Kolejny kilkudniowy sztorm i Bałtyk będzie w lesie. Cała linia brzegowa jest zagrożona. A wszystko wskazuje na to że cała kasa urzędu morskiego idzie na przekop. Żeglowałem kiedyś po zalewie. Dna nie widać a głębokość 1,20m. Prawie cały zalew do pogłębiania. Nie wiem co będą transportować te stateczki o zanurzeniu 4m. Zaledwie kilka mil obok dwa morskie porty z połączeniem drogowym, infrastrukturą- Gdańsk, Gdynia. Kto widział te porty i ich wszystkie nabrzeża ten rozumie że nie ma sensu dewastować mierzei wiślanej. W tym miejscu kocyka na plaży turysta już nie położy. Niech po Warszawą zbudują sobie atomowa elektrownię. Dlaczego mieszkańców regionu nikt nie pytał czy chcą tego. Tak to się dzieje kiedy władza jest daleko i nie rozumie miejscowych potrzeb.
anzo
6 lat temu
Nadal wycinajmy lasy.Degradacja przyrody to w najbliższej przyszłości oznacza głód.Ale co o tym wiedzą ci którzy uważają że człowiek na tym świecie jest panem .Zacznijmy mysleć.
Prawdziwy pol...
6 lat temu
jesli niemcy mieli by taka mierzeje to juz dawno by to zrobili i nie patrzyli by sie na przyreode tylko na zyski z tego , ludzie ogarnijcie sie w alpah sa tunele miedzy fr i itali i co ??
...
Następna strona