Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
Płatna współpraca z marką Visa

Wygodne płatności to już styl życia

Podziel się:

Żyjemy w czasach, w których wszyscy chcą mieć wszystko dostępne od ręki. Jest to widoczne m.in. w podejściu do płatności cyfrowych. Oczekujemy, że będą spersonalizowane, intuicyjne i płynne. Wpływa na to szybki rozwój technologii, który zmienia sposób, w jaki wydajemy pieniądze, zarządzamy finansami czy szerzej – to jak funkcjonujemy.

Wygodne płatności to już styl życia
(materiały partnera)

W tym kontekście, nie sposób nie odnieść się do potrzeb młodych ludzi. Polskie Zetki lubią nowoczesne i szybkie płatności mobilne, a zakupy w internecie to dla nich codzienność[1]. Jednak to pokolenie Alfa, czyli przyszli użytkownicy innowacyjnych rozwiązań, będzie miało ogromny wpływ na dalszą działalność firm. Oczekują oni świata pełnej wygody i funkcjonującego bez zakłóceń[2].

Cyfrowe płatności zapewnią komfort i spokój ducha

Wspomniane zmiany nie ominą także rynku turystycznego. Jak wynika z badania Visa[3], w tym roku na wakacje zagraniczne wybiera się niemal 40% Polaków, a wśród podróżujących coraz większą popularnością cieszą się płatności cyfrowe. Podczas takiego wyjazdu aż 80% naszych rodaków zamierza płacić kartą, smartfonem lub smartwatchem. Korzystanie z karty za granicą turyści z Polski cenią szczególnie za wygodę (70%), a także za szybkość (56%) i bezpieczeństwo rozumiane jako brak ryzyka utraty gotówki (51%).

To także m.in. ze względu na komfort, podczas planowania wycieczek zagranicznych Polacy chętnie kupują w sieci i płacą kartą. Większość tegorocznych podróży za granicę zostanie zaplanowana i zarezerwowana samodzielnie, a online wykupimy m.in. noclegi (70%) czy transport (43%). W przypadku wyjazdów zorganizowanych, ponad połowa z nich również zostanie zakupiona w sieci. Internet szczególnie cenią młodsze pokolenia Polaków – to oni najchętniej rezerwują wakacje online (95%) i płacą za nie cyfrowo (61%).

Oprócz wygody, zaletą płacenia w sieci kartą Visa jest procedura chargeback, w ramach której możliwe jest odzyskanie pieniędzy, gdy coś pójdzie nie tak. Visa wprowadziła ją, by chronić konsumentów przed oszustwem oraz utratą czy kradzieżą karty. Badanie Visa pokazuje, że aż 15% polskich podróżnych rezerwujących usługi związane z zakwaterowaniem lub transportem, w ostatnich 12 miesiącach przynajmniej raz otrzymało zwrot pieniędzy od zagranicznego podmiotu z powodu odwołania, czy opóźnienia usługi. Oznacza to, że pieniądze krążą po świecie wraz z ludźmi, a rewolucja cyfrowa zmienia przepływy pieniężne, których źródeł jest coraz więcej.

Pieniądze nie potrzebują paszportu

Pandemia spowodowała rozwój e-commerce oraz pokazała, że w wielu przypadkach pracę można wykonywać zdalnie. W efekcie nastąpił rozwój gig economy, tzw. "ekonomii pracy dorywczej", która przyniosła wzrost zainteresowania płatnościami na żądanie, w czasie rzeczywistym, zarówno po stronie konsumentów, jak i pracowników. Dziś cyfrowi nomadzi mogą pracować z dowolnego miejsca i realizować zlecenia dla klientów z całego świata. Szybkie i bezproblemowe płatności międzynarodowe są więc istotne dla budowania przewagi konkurencyjnej biznesów na całym świecie, także w kontekście sprostania oczekiwaniom konsumentów.

– W miarę jak ludzie i firmy stają się coraz bardziej połączeni i otwarci na korzystanie z zagranicznych usług czy pozyskiwanie kontrahentów za granicą, globalne przepływy pieniędzy będą się zmieniać, aby za tym nadążyć. Firmy chcą mieć szybszy dostęp do swoich środków, a konsumentom zależy na tym, aby na całym świecie móc płacić tak samo wygodnie i bezpiecznie, jak we własnym kraju. W odpowiedzi na te zmiany, Visa proponuje bankom i fintechom cały zestaw rozwiązań technologicznych, dzięki którym mogą one wejść w nową erę międzynarodowych płatności mówi Agnieszka Bryszewska, dyrektorka ds. rozwoju biznesu w zakresie przepływów finansowych dla klientów grupowych w Visa.

Poprzez sieć Visa można przesyłać pieniądze na całym świecie: od punktu A do nieskończonej liczby punktów, w 180 walutach i odbierać je walucie swojego kraju. Daje to wiele różnych możliwości: od wypłacania wynagrodzeń pracownikom w taki sposób, jak chcą i kiedy chcą, po przesyłanie pieniędzy do swoich bliskich za granicą w błyskawicznym tempie. Przyszłość biznesowych płatności międzynarodowych może być prostsza, bezpieczniejsza, tańsza i bardziej przejrzysta. I przede wszystkim wygodniejsza.

[1] Visa eCommerce Payment Experience, badanie przeprowadzone w Polsce przez Cognision+ w okresie między 21 marca a 13 maja 2022, próba: 616 użytkowników internetu w wieku 18-65 lat.

[2] Badanie na zlecenie Visa przeprowadzone przez Opinium na próbie 500 dzieci w wieku 8-14 lat, zrealizowane w Polsce w dniach 15-20 sierpnia 2023 r. Dane zebrano na podstawie badania internetowego

[3] O ile nie zostało wskazane inne źródło, dane przytoczone w tym materiale pochodzą z badania Visa CEE Travel and Payment Intentions Study 2024. Badanie objęło Polskę, Czechy, Węgry, Rumunię, Bułgarię, Chorwację oraz Słowację, i zostało przeprowadzone przez firmę badawczą GfK Polonia – spółkę NIQ w kwietniu 2024 r., na reprezentatywnej próbie 1000 respondentów (18-65 lat) w każdym z tych państw.

Płatna współpraca z marką Visa

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.