Firma PGE Obrót z Rzeszowa, zajmująca się w Grupie PGE sprzedażą energii do odbiorców końcowych, ostrzega klientów o podejrzanych SMS-ach i e-mailach, w których oszuści próbują wyłudzić pieniądze lub dane osobowe.
Jak rzecznik prasowy spółki Mariusz Majewski, ataki cyberprzestępców, którzy podszywają się pod markę PGE, przybierają w ostatnim czasie na sile.
- Jedną z takich akcji jest profesjonalnie przygotowana kampania skierowana do klientów, która ma na celu wyłudzenie płatności lub danych. Główne działania opierają się na wysyłaniu fałszywych SMS-ów oraz e-maili z informacją o braku uregulowania należności czy niedopłatach do faktur – dodał.
Ostrożność przede wszystkim
Majewski zaapelował do klientów PGE o zachowanie ostrożności i niewpłacanie pieniędzy na nr konta przekazany w fałszywej korespondencji.
- W przypadku wątpliwości zachęcamy do kontaktu z Biurem Obsługi Klienta – powiedział.
PGE chce pozyskać 3 miliardy złotych z rynku
Rzecznik przypomniał, że zawsze trzeba sprawdzać informacje otrzymywane drogą pocztową i elektroniczną. W korespondencji wysyłanej przez PGE np. o zaległych płatnościach oraz zamiarze wstrzymania dostaw energii elektrycznej zawsze podany jest nr klienta, nr faktury/dokumentu wraz z terminem płatności i kwotą do zapłaty.
Uważaj na linki
- W naszych pismach nie ma natomiast linku kierującego bezpośredniego do systemów płatności internetowych – podkreślił Majewski.
PGE Obrót wchodzi w skład Grupy Kapitałowej PGE - największej grupy energetycznej i ciepłowniczej w Polsce i jednej z największych firm energetycznych w Europie Środkowo-Wschodniej. Spółka obsługuje ponad 5 mln klientów.