Money.pl: Platforma cyfrowa nC+ rozpoczęła działanie, pierwsze wrażenie jest takie, że trochę przesadziliście z cenami.
*Beata Mońka, wiceprezes zarządu nC+: *Nie zgadzam się. Nasze pakiety zaczynamy już od 39 złotych. W tym pakiecie mamy 70 kanałów w tym 17 kanałów HD. Za 59 złotych jest pakiet UNIVERSE+, to jeszcze większy zastrzyk jakości HD. Podkreślam te kanały HD, ponieważ coraz więcej Polaków zwraca uwagę na to, żeby mieć telewizory HD, ale do tych nowoczesnych telewizorów potrzebny jest jakiś kontent, który można oglądać w najwyższej jakości.
Tak, ale wasz największy konkurent Cyfrowy Polsat ma najpopularniejszy pakiet za około 50 złotych. W nC+ to samo jest za ponad 70.
NC+ to platforma premium. Mamy zupełnie inną ofertę niż Cyfrowy Polsat. Proszę zobaczyć, jeśli wziąć pod uwagę ofertę premium, nie ma drugiej takiej. Nikt nie ma takiego dostępu do filmu, do sportu, do własnego kontentu. Nie chcę tak mówić, ale porównując najlepszą propozycję Cyfrowego Polsatu widzimy, że ich najlepsza oferta to nasza za 79 złotych. Nic lepszego nie mają.
Mają jednak taniej. Platforma nC+ startuje w sytuacji, kiedy ludzie raczej oszczędzają, a nie wydają coraz więcej.
Rzeczywiście, nie jest najlepiej, ale nie widzę w Polsce recesji. Klienci chcą oglądać dobre filmy, dobry sport i są w stanie za to płacić. Poza tym spędziliśmy miesiące na poznaniu stylu życia naszych klientów, potrzeb, tego co oglądają najchętniej. Przeprowadziliśmy testy na sporej grupie abonentów. Konsultanci dzwonili, opowiadając o nowej ofercie nC+.
I jakie są wnioski?
Jak się okazało, reakcje pozwalają sądzić, że nie będzie źle. Zresztą proszę pamiętać, że w sporcie mamy pod jednym dachem ligę angielską i Ligę Mistrzów, zainwestowaliśmy też w popularny w Polsce żużel. W segmencie kanałów filmowych z kolei mamy umowy z największymi wytwórniami z Hollywood, inwestujemy w europejskie kino. Zresztą proszę podliczyć, ile wydaje Pan kiedy idzie do kina? Powiedzmy dwie osoby - to około 60 złotych na bilety, do tego coś do picia i przekąski za następne 50. W sumie wyda Pan na kino w jeden wieczór około 110 złotych. Za te pieniądze, ma Pan pakiet z najnowszymi filmami na miesiąc. W kinie nie ma pewności, że film się spodoba, u nas sam wybiera Pan sobie to, co chce oglądać.
Kina także starają się walczyć o klientów. Poza tym dziś konkurencją jest jeszcze internet, Polacy coraz częściej sięgają do stron internetowych, aby za darmo obejrzeć na przykład galę boksu. Nie obawiają się * *Państwo * *tego?
My z internetu zrobiliśmy naszego sprzymierzeńca. Jedną z ciekawszych propozycji jest oferta netVOD+. Jeżeli ktoś ogląda bardzo dużo filmów, to po podłączeniu dekodera do internetu ma dostęp do kilkuset tytułów. Może oglądać programy na życzenie, kanały tematyczne. I to wszystko na każdym nośniku, czyli iPadzie, smartfonie, domowym komputerze. To cała _ nowa definicja rozrywki _. To jest nasze otwarte podejście do klienta. Wiemy jak wygląda teraz życie, wiemy, że teraz sposób spędzania czasu wolnego wygląda inaczej niż kiedyś. Żyjemy coraz szybciej i coraz szybciej chcemy mieć dostęp do jak najlepszej rozrywki.
To wszystko brzmi jak prospekt reklamowy. Tyle, że wszystkie usługi były już dostępne w platformie _ n _, a nowości zyskują co najwyżej abonenci _ Cyfry+ _. Nie zaskoczyliście.
Zaskoczyliśmy multiroomem, można oglądać telewizję na sześciu telewizorach, każdy więc w jednym mieszkaniu czy domu może oglądać swój program. Do tego oferujemy dostęp do serwisów muzycznych, mowa o Wimp. To jest biblioteka prawie 20 milionów utworów. Mamy też ofertę VOD, czyli filmy i programy na życzenie. Żyjemy w takich czasach, że działamy szybko, chcemy mieć dostęp do filmów i programów wszędzie i w każdej chwili.
Nic jednak nie usłyszeliśmy, co ze stałymi klientami. Czy dotychczasowi klienci platformy _ n _ i _ Cyfry+ _ mogą liczyć na preferencyjne warunki? Mogą zostać przy pakietach, które mieli dotychczas?
Powstała nowa platforma i nowa oferta. Ponieważ klienci i _ Cyfry+ _ i telewizji _ n _ mieli przeróżne pakiety, mamy przygotowaną nową specjalną ofertę dla wszystkich.
Co ze sprzętem? Dawni klienci _ n _ i _ Cyfry+ _ muszą wymieniać dekodery?
Nie. Chyba, że chcą wymienić dekoder na lepszy.
W _ Cyfrze+ _ trzeba było co miesiąc płacić kaucję za dekoder. Jak będzie w _ nC+ _?
Można sobie wybrać możliwość, albo co miesiąc płacić abonament za dekoder, albo zapłacić jednorazową aktywację.
A dotychczasowi klienci, którzy mają już dekodery nagle będą musieli płacić za dekoder?
To nie tak. Każdy z klientów będzie traktowany indywidualnie, więc jeszcze raz zachęcam do kontaktu z naszymi przedstawicielami. Każdy klient korzystał z innego pakietu, więc dla każdego mamy inna ofertę.
Z trzech platform zostały dwie, czyli mniejsza konkurencja. To zazwyczaj dla klientów nie oznacza niczego dobrego.
To nieprawda. Mamy niższe ceny, szczególnie, że wiele osób chcąc oglądać i _ Cyfrę+ _ i _ n _ miało dwa dekodery, a więc dwa abonamenty. Teraz będzie jeden, więc taniej. Poza tym proszę jeszcze raz sprawdzić pakiety, są elastyczne.
Nie boi się Pani odpływu klientów? Cyfrowy Polsat już ostrzy sobie zęby na klientów niezadowolonych, a widząc ceny i pakiety mam nieodparte wrażenie, że takich akurat będzie sporo. Według wyliczeń, które pojawiały się w branżowych mediach może to być nawet pół miliona osób.
Nie boje się. Jest jeszcze spory potencjał na polskim rynku. Teraz mamy wspólnie około 2,5 miliona klientów i nie oddamy ani jednego. Mało tego, powoli będziemy tę liczbę zwiększali.
Czytaj więcej w Money.pl | |
---|---|
Nowa platforma NC+. Szykuje się wojna cenowa Lista kanałów, ceny oraz pozostałe informacje oficjalnie przedstawione zostaną na jutrzejszej konferencji prasowej. | |
Platforma cyfrowa nC+ odkryła karty - Zmienimy krajobraz, wyznaczymy nowe standardy - zaznaczył prezes zarządu nc+, Julien Verley | |
Rusza nc+. Jaka będzie oferta nowej telewizji? Start połączonej platformy Cyfry+ i telewizji n zapowiadany jest na 21 marca. Oto, co czeka dotychczasowych abonentów. |