Podobno za 5 lat naszymi konkurentami będą firmy, których jeszcze nie ma.
Tak mówią C. Zoom i J.Allen, którzy prowadzą badania nad zyskownym wzrostem. Jak budujesz franczyzę, ale też, gdy jako Kandydat na Franczyzobiorcę, wybierasz dla siebie franczyzę, warto antycypować pojawienie się nowych konkurentów dla Twojego Projektu, bo wnoszą oni ryzyko dla atrakcyjności Waszego modelu zarabiania.
Jak działasz we franczyzie, to będziesz teraz konkurował nie tylko bezpośrednio z Markami w tej samej kategorii ale też z nowymi wschodzącymi konceptami franczyzowymi, których pragną Klienci. Często wnoszą znacznie niższe bariery wejścia dla Franczyzobiorców i atrakcyjne modele przychodowe.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Czy jednak te nowe Marki Franczyzowe sobie poradzą, jak te "stare" i pozostaną we franczyzie trwale?
2 wskaźniki warto obserwować we franczyzie, gdy jako Franczyzodawca chcesz skalować sieć: Monthly Recurring Revenue MRR - miesięczny powtarzalny przychód i stopa wzrostu #growthrate miesiąc do miesiąca. - To liczby, które wskazują, jak performuje Twój Franczyzobiorca. Kluczowe tak ustawić Wasz model rozliczeń z Franczyzobiorcami, aby te wskaźniki były zarządzalne w sieci. - Umożliwi Wam to rozliczenie procentowe od przychodu Partnerów a nie stała opłata miesięczna. (We franczyzie różnie to jest bywa).
MRR we franczyzie to wysokość stałej miesięcznej opłaty franczyzowej od przychodu Partnerów - jednak (w odróżnieniu od modeli subskrypcyjnych), różni się ona wysokością miesiąc do miesiąca, jest tym wyższa, im lepiej się wiedzie Twojemu Franczyzobiorcy (im wyższy jego przychód) i jak rośnie jego biznes.
Jak widzisz, że źle, możesz działać. - Wspierać Partnera nowymi rozwiązaniami czy działaniami = możesz mieć wpływ na jego wynik = mieć #Impact. Jak nie śledzisz tych wskaźników, to prawdopodobnie nie zareagujesz. Albo zrobisz to za późno.
Dlaczego niektóre sieci franczyzowe skalują swój biznes a inne pozostają tylko małymi firmami franczyzowymi?
Goście webinarium opowiedzą na jakim etapie skali są dzisiaj i na do zwracają uwagę, gdy myślą o skalowaniu: ilość franczyzobiorców, klientów, programów czy produktów. Zastanowią się na co stawiają i czego potrzebują do zbudowania skali w ciągu 3 lat.
Podczas webinarium poznasz Dźwignie Impactu Organizacji franczyzowych i jakie inicjatywy, praktyki z biznesem w modelach sieciowych są realizowane, które w znaczący sposób wpłynęły / albo wpływają cały czas na wynik sieci, szczególnie na wynik franczyzobiorców.
Poznamy też perspektywę funduszu i to, czy franczyza jest dziś dla nich ciekawym obszarem inwestowania.
Dlaczego tak mało firm potrafi budować wzrosty i trwale zarabiać? Po odpowiedź zapraszamy na webinarium.
W najnowszym webinarium z cyklu My Franchise 2.0, gośćmi Monika Ferreira w studio Franczyza 2.0 będą Innowatorzy na rynku franczyzy - nowe i wschodzące koncepty franczyzowe.
- Lukasz Banach, CEO Hop.City
- Mariusz Stężały, CEO Mega Rent
- Katarzyna Pelc, CEO Soward Grupa Edukacyjna
- Przemek Jurgiel-Żyła, Co-founder Movens Capital
Kiedy premiera: 2 stycznia (czwartek) 19.00-20.00
3 miejsca, gdzie można obejrzeć: Linkedin Live Monika Ferreira, Aplikacja Franczyza 2.0, Money.pl Grupa Wirtualna Polska
Oglądanie w Aplikacji Franczyza 2.0 tu: https://bit.ly/aplikacja-franczyza-20
🎁 Prezent: Dla osób, które obejrzą webinarium dzięki Aplikacji Franczyza 2.0, fajny bonus - Narzędzie Wzrostu wg modelu Colina C. Campbell'a "Start. Scale. Exit. Repeat".
🦄 Pobierajcie aplikację Franczyza 2.0, networkujcie i budujcie partnerstwa z Uczestnikami naszego webinarium.
Materiał sponsorowany przez I'GS In Good Strategy