Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
aktualizacja
Płatna współpraca z Grupą Żabka

Z franczyzą łatwiej. Jak sieci wspierają prowadzenie biznesu?

9
Podziel się:

Polacy ufają franczyzie. Na rodzimym rynku działa już ok. 83 tys. podmiotów korzystających z licencji ok. 1,3 tys. sieci. Mimo rynkowych trudności i wyzwań liczba ta nie zmienia się. Mało tego, po 5 latach 80 proc. podmiotów nadal prowadzi swój biznes.

Z franczyzą łatwiej. Jak sieci wspierają prowadzenie biznesu?
(materiały partnera)

Franczyza to konkretne korzyści. Przedsiębiorca, który decyduje się dołączyć do sieci, otrzymuje sprawdzony biznesowy koncept. W zamian za opłaty licencyjne i prowizje może korzystać z marki, know-how i wsparcia franczyzodawcy. To ważne, bo wielkość, doświadczenie i renoma sieci pozwalają lepiej radzić sobie z wyzwaniami: geopolityką, która coraz mocniej oddziałuje na europejski i polski rynek, czy wzrostem kosztów prowadzenia działalności, w tym energii i pracowniczych.

W Polsce działa obecnie ok. 83 tys. podmiotów (najwięcej w branży spożywczej), które korzystają z licencji ok. 1,3 tys. sieci franczyzowych. Co ważne, franczyza gwarantuje firmom stabilność. Jak wylicza Polska Organizacja Franczyzodawców, 80 proc. z nich po 5 latach wciąż funkcjonuje. Tymczasem wskaźnik dla firm prowadzonych na własną rękę wynosi zaledwie 20 proc.

Nauka przedsiębiorczości w praktyce

Liderem polskiego rynku franczyzowego jest Grupa Żabka. To jedna z najdynamiczniej rozwijających się sieci – obecnie liczy już ponad 10 900 sklepów w całym kraju.

To, co wyróżnia Żabkę, to dbałość o rozwój franczyzobiorców i stałe podnoszenie ich kompetencji przedsiębiorczych. Przykładem takiego działania jest program Akademia Przedsiębiorczości. To autorska inicjatywa Żabki, prowadzona wspólnie z partnerami: Wydziałem Zarządzania Politechniki Warszawskiej oraz I'GS In Good Strategy Moniki Ferreiry. Dzięki niej franczyzobiorcy zyskują dostęp do bezpłatnych szkoleń z zakresu HR, sprzedaży, podatków i finansów oraz zdobywają wiedzę, jak zarządzać sklepem na coraz bardziej wymagającym rynku.

W ostatnim czasie najbardziej aktywni absolwenci Akademii Przedsiębiorczości wzięli udział w innowacyjnym szkoleniu menedżerskim w formie konkursu biznesowego. Przez 5 kolejnych tygodni 26 przedsiębiorców wcieliło się w role menedżerów wirtualnych biur podróży. W tym czasie podejmowali strategiczne decyzje w takich obszarach jak zarządzanie zespołem, inwestycje czy optymalizacja oferty. W konkretnych działaniach wspierali ich trenerzy firmy Revas.

- Wierzymy, że przedsiębiorczości można i trzeba uczyć w sposób praktyczny, bo to najlepsza droga do przygotowania na wyzwania świata biznesu. Naszym celem jest pokazanie, jak cenną rolę odgrywa analityka biznesowa w osiąganiu sukcesu – tłumaczy Wojciech Pitura, prezes zarządu Revas.

Uczestnicy docenili program szkolenia przede wszystkim za stworzenie warunków do rozwijania praktycznych kompetencji menedżerskich.

- Udział w symulacji biznesowej był dla mnie bezpiecznym polem do eksperymentowania i odkrywania nowych mechanizmów zarządzania. W wirtualnym środowisku mogłam zaryzykować, zaufać intuicji i sprawdzić efekty, nie obawiając się konsekwencji w realnym biznesie. To nie tylko niezwykle wartościowe narzędzie edukacyjne, ale też okazja do refleksji nad własnymi mocnymi i słabszymi stronami. Wyciągnięte wnioski pozwolą mi lepiej zarządzać zarówno sobą, jak i moim zespołem – mówi Katarzyna Zagańczyk-Gryglas, franczyzobiorczyni sklepu Żabka z podwarszawskiego Legionowa.

Strategiczne myślenie i komunikacja

Finał programu miał miejsce 21 listopada w Centrum Logistycznym Żabki w Nadarzynie. Najlepsi uczestnicy rywalizowali w zespołach nad symulacją "Sklep elektro", rozwijając przy tym umiejętności strategicznego myślenia, analizy danych i komunikacji w grupie. Co ważne, przedsiębiorcy mieli okazję nie tylko zdobyć konkretną wiedzę, ale też zintegrować się i wymienić doświadczeniami.

- Rozwój to fundament działalności każdego przedsiębiorcy. Nowe kompetencje przekładają się nie tylko na lepsze wyniki finansowe, ale też na naszą atrakcyjność w relacjach biznesowych – zarówno z pracownikami, jak i klientami czy kontrahentami. Akademia Przedsiębiorczości i jej inicjatywy oferują nam wiedzę, która z czasem procentuje i staje się trwałą przewagą konkurencyjną – dodaje Katarzyna Zagańczyk-Gryglas, franczyzobiorczyni sklepu Żabka.

Rozwój i edukacja franczyzobiorców to integralna część strategii Żabki, a innowacyjne szkolenia to doskonały przykład nowoczesnego podejścia do edukacji przedsiębiorczej.

Więcej informacji o franczyzie z Żabką znajdziesz na stronie sieci. Chcesz porozmawiać z franczyzobiorcami? Wejdź na stronę Żabki i znajdź kontakt do przedsiębiorcy z twojej okolicy.

Płatna współpraca z Grupą Żabka

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
Materiał Partnera
KOMENTARZE
(9)
WYRÓŻNIONE
Tomasz
2 tyg. temu
To jest ryzyko. Dostaje dwadzieścia kilka tysięcy ale muszę opłacić ZUS podatki media wynajem. A jak przywioza towar gdzie okres przydatności do spożycia kończy się za kilka dni czy za dwa dni. Nie sprzedam moja strata musze utylizować.a za to zapłacić. Bo towar był dobry.
pracodawcy w ...
3 dni temu
Sklepy które omijam szerokim łukiem po tym jak zobaczyłem panienkę borchającą pod sklepem papierocha potem za ladę i podaje nieumytymi rękoma towar.To nie są odosobnione przypadki, szczególnie w okresie letnim.
miałobyćlepie...
3 dni temu
a jest dużo gorzej
NAJNOWSZE KOMENTARZE (9)
Biznes
3 dni temu
Omijam ich sklepy po tym jak strzelili focha z reklamami w TV Republika.
All
3 dni temu
Lider i najniższa krajowa soboty niedziele obowiązkowo za fri wstydu nie mają
Sylwia
3 dni temu
nie znam szczegółów Akadamii Żabki ale kilka lat temu podobny program miał Eurocash dla swoich franczyzobiorców więc z tym określeniem "autorski" to bym się wstrzymała na miejscu autora artykułu
Rety
3 dni temu
Redaktor kasę wziął i zachwala
pracodawcy w ...
3 dni temu
Sklepy które omijam szerokim łukiem po tym jak zobaczyłem panienkę borchającą pod sklepem papierocha potem za ladę i podaje nieumytymi rękoma towar.To nie są odosobnione przypadki, szczególnie w okresie letnim.