Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Witold Ziomek
|
aktualizacja

Z Krakowa do Warszawy prywatnym pociągiem. Koniec monopolu PKP

100
Podziel się:

Czeska firma Leo Express chce uruchomić połączenia na trasie Warszawa - Kraków. Spółka czeka na decyzję Urzędu Transportu Kolejowego.

Z Krakowa do Warszawy prywatnym pociągiem. Koniec monopolu PKP
(Wikimedia Commons CC BY-SA, Jan Polák/wikimedia (CC BY-SA 3.0))

Pomiędzy Warszawą a Krakowem miałoby jeździć do 12 składów dziennie obsługiwanych przez czeską firmę. Leo Express chce uruchomić swoje połączenia 12 grudnia 2020 roku.

Połączenia miałyby obsługiwać składy Stadler Flirt, używane w Czechach, ale dopuszczone do ruchu w Polsce. Pociągi mają 237 miejsc podzielonych na trzy klasy.

Choć firma jest gotowa do wejścia na polski rynek, Urząd Transportu Kolejowego zwleka z wydaniem decyzji. Jak informuje Leo Express, wniosek leży w UTK już od roku.

Zobacz także: Obejrzyj: Modernizacja miejskiego systemu ciepłowniczego w Grudziądzu

- Nie podoba się nam, że to tak długo trwa. W Czechach wydanie zgody trwa miesiąc, czyli dwanaście razy krócej - mówi portalowi polsatnews.pl Andrej Jura, rzecznik prasowy firmy.

Leo Express składał już wcześniej wnioski w Polskim urzędzie. Firma obsługuje połączenia między Krakowem a Pragą.

- Nie ma limitu, jak długo może trwać rozpatrywanie takich wniosków. To może być miesiąc albo i dziesięć lat - powiedział Jura.

Połączenia kolejowe pomiędzy Warszawą a Krakowem obsługuje wyłącznie PKP Intercity. Jest to najbardziej dochodowa trasa, w pierwszym półroczu zeszłego roku przejechało nią 1,2 mln pasażerów.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

gospodarka
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(100)
WYRÓŻNIONE
dramat
5 lata temu
i znowu WARSZAWA.... a ja ze Szczecina do Gdańska jadę 5 godzin... w jednym z trzech wagonów 2-klasy z lat '70. Nie tylko, że niema Warsu, ale nawet mydła w kiblu.
Jacku
5 lata temu
Dla takich co będą bredzić o konkurencji i taniości to niech zwróca uwagę na całkowicie prywatną stomatologię
kpt. Arianato...
5 lata temu
Z jednej strony, prywatna sieć zawsze będzie motywować PKP do podniesienia swoich standardów obsługi klientów. Z drugiej strony trochę się obawiam prywatyzacji w rynku kolejowym. W Wlk. Brytanii kolej upadła, gdyż pod wpływem szalonej prywatyzacji każda linia należała do innej spółki. Kolej do sprawnego działania potrzebuje zwartego systemu. Inaczej się rozsypie.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (100)
saz
5 lata temu
Nie dajcie pepikom zgody.Oni nie wpuszczają na swój rynek żadnych polskich towarów więc trzeba ich nauczyć.
robo
5 lata temu
Mi sie wydaje ze jezeli chca byc konkurencja to niech obsluguja nie najbardziej dochodowa trase ale np. Katowice-Gdynia itp,wtedy pokaza co sa warci.
Stefan
5 lata temu
Wolny rynek Po Polsku jak demokracja w Rosji
mela
5 lata temu
Jestem za. Beda jechac przez Wąchock. Moze nie będa tak opóżnione bo teraz opóżnienia TLK są obligatoryjne. Sięgają nawet godzinę.
nie ranię nik...
5 lata temu
Pobierać takie opłaty za korzystanie za torowisko, aby opłacało się za te pieniądze budować i remotować nowe linie kolejowe w Polsce.
...
Następna strona