Trwające rozmowy z biurami podróży znajdują się już na ostatniej prostej i - jak zapewnia Leszek Chorzewski, p.o. prezesa spółki MPL Warszawa/Modlin w rozmowie z "Pulsem Biznesu" - w te wakacje w porcie pojawią się pierwsze regularne, stałe czartery.
- Najbardziej zaawansowane są rozmowy z TUI i Grecosem - dodał z kolei Marcin Danił, wiceprezes portu. Prezes TUI Marcin Dymnicki podkreśla z kolei, że przedsięwzięcie rozpocznie się od czterech lotów tygodniowo, a pierwsze czarterowe rejsy z Modlina planowane są już na majówkę.
Ponadto dla obu touroperatorów loty z Modlina wykonywać będzie Ryanair Sun, spółka do której irlandzki przewoźnik przeniesie w tym roku wszystkie samoloty startujące w ramach regularnych połączeń w Polsce pod marką Ryanair.
Jak podaje "Puls Biznesu", będzie to ułamek z ponad 100 lotów biur podróży obecnie realizowanych z Lotniska Chopina, ale zarządzające Lotniskiem Chopina PPL zapowiedziało w lutym, że od 2021 roku nie przewiduje obsługi operacji czarterowych. Biura podróży zachęca do współpracy z portem, ale… w Radomiu.
Problem jednak w tym, że jak wynika z najnowszych analiz Ministerstwa Infrastruktury, przewoźnicy nie chcą latać z portu lotniczego w Radomiu. "Większość przewoźników uważa, że potencjalne objęcie podziałem ruchu lotniczego lotniska w Radomiu stanowi zagrożenie dla ich działalności" - mogliśmy przeczytać w raporcie resortu.
Resort nie zdradził, ilu dokładnie przewoźników nie chce wyprowadzić się z warszawskiego portu.
Po rozbudowie z lotniska w Radomiu mają korzystać 3 miliony pasażerów rocznie. Docelowo - nawet 10 milionów.
Radomski port świeci pustkami od 29 października 2017 roku. W związku z planowaną rozbudową od stycznia lotnisko w Radomiu zostało zamknięte dla samolotów cywilnych.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl