Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Za co płaci turysta w Warszawie? Jak dane z karty mogą być wykorzystywane w polityce

0
Podziel się:

Polacy pokochali płatności zbliżeniowe. W ostatnich miesiącach liczba tego rodzaju transakcji, w zależności od branży, wzrosła o kolejne 7-15 proc. W tej chwili w Polsce mamy już milion terminali, wiele z nich funkcjonuje w mikro- i małych przedsiębiorstwach – wylicza Kamila Kaliszyk, dyrektor ds. rozwoju rynku w polskim oddziale Mastercard Europe.

Kamila Kaliszyk, dyrektor ds. rozwoju rynku w polskim oddziale Mastercard Europe
Kamila Kaliszyk, dyrektor ds. rozwoju rynku w polskim oddziale Mastercard Europe

Partnerem materiału jest ImpactCEE.

Począwszy od marca, Mastercard regularnie prowadzi badania wśród Polaków, m.in. na temat zmian w zachowaniach konsumenckich. 90 proc. Polaków uważa, że płatności zbliżeniowe są bardziej bezpieczne niż gotówka, a 46 proc. płaci teraz kartą częściej niż przed pandemią.
Mastercard gromadzi mnóstwo danych na temat tego, co klienci kupują, jak często i w jakim czasie. Z informacji tych korzysta wiele podmiotów publicznych i prywatnych.

– Wiedza na temat tego, co się wydarzyło, dlaczego i co należy z tym zrobić w przyszłości stała się krytyczna. Dziś już nie dane historyczne, a rzeczywiste są w cenie – przekonuje Kamila Kaliszyk.

Mastercard wspiera rządy, samorządy i instytucje, przekazując dane do różnego rodzaju analiz.

– Nasze informacje trafiają m.in. do Polskiego Instytutu Ekonomicznego, a następnie do poszczególnych resortów. Dzięki temu rząd jest w stanie podejmować lepsze decyzje, rozpoznając, które branże w Polsce najbardziej ucierpiały, i które warto wesprzeć w ramach tarczy antykryzysowej – zwraca uwagę Kamila Kaliszyk.

Jak jeszcze, gromadzone przez Mastercard, dane i wyniki badań wykorzystują instytucje publiczne? Co wynika ze współpracy Mastercard ze Stołecznym Biurem Turystyki czy samorządem Paryża?

Zapraszamy na rozmowę z Kamilą Kaliszyk, dyrektor ds. rozwoju rynku w polskim oddziale Mastercard Europe, która miała miejsce podczas Impact’20 Connected Edition.

Impact to najważniejsze wydarzenie gospodarcze w Polsce. W Warszawie o najważniejszych wyzwaniach gospodarczych dyskutowali ministrowie, prezesi, właściciele i menedżerowie firm. Wśród podejmowanych tematów znalazły się m.in. rządowa stymulacja gospodarki post-COVID-19, kryzys klimatyczny, priorytety polskiej prezydencji w V4 czy niemieckiej w UE czy rewolucja 4.0.

Partnerem materiału jest ImpactCEE.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)