Partnerem materiału jest ImpactCEE.
Począwszy od marca, Mastercard regularnie prowadzi badania wśród Polaków, m.in. na temat zmian w zachowaniach konsumenckich. 90 proc. Polaków uważa, że płatności zbliżeniowe są bardziej bezpieczne niż gotówka, a 46 proc. płaci teraz kartą częściej niż przed pandemią.
Mastercard gromadzi mnóstwo danych na temat tego, co klienci kupują, jak często i w jakim czasie. Z informacji tych korzysta wiele podmiotów publicznych i prywatnych.
– Wiedza na temat tego, co się wydarzyło, dlaczego i co należy z tym zrobić w przyszłości stała się krytyczna. Dziś już nie dane historyczne, a rzeczywiste są w cenie – przekonuje Kamila Kaliszyk.
Mastercard wspiera rządy, samorządy i instytucje, przekazując dane do różnego rodzaju analiz.
– Nasze informacje trafiają m.in. do Polskiego Instytutu Ekonomicznego, a następnie do poszczególnych resortów. Dzięki temu rząd jest w stanie podejmować lepsze decyzje, rozpoznając, które branże w Polsce najbardziej ucierpiały, i które warto wesprzeć w ramach tarczy antykryzysowej – zwraca uwagę Kamila Kaliszyk.
Jak jeszcze, gromadzone przez Mastercard, dane i wyniki badań wykorzystują instytucje publiczne? Co wynika ze współpracy Mastercard ze Stołecznym Biurem Turystyki czy samorządem Paryża?
Zapraszamy na rozmowę z Kamilą Kaliszyk, dyrektor ds. rozwoju rynku w polskim oddziale Mastercard Europe, która miała miejsce podczas Impact’20 Connected Edition.
Impact to najważniejsze wydarzenie gospodarcze w Polsce. W Warszawie o najważniejszych wyzwaniach gospodarczych dyskutowali ministrowie, prezesi, właściciele i menedżerowie firm. Wśród podejmowanych tematów znalazły się m.in. rządowa stymulacja gospodarki post-COVID-19, kryzys klimatyczny, priorytety polskiej prezydencji w V4 czy niemieckiej w UE czy rewolucja 4.0.
Partnerem materiału jest ImpactCEE.