Nagrodę money.pl w kategorii Technologia Roku na gali Impact’22 w Poznaniu wręczył Jacek Świderski, prezes WP Holding. Zanim przedstawił laureata, powiedział, że łączy on dwa światy — online ze światem offlinowym.
Nagrodę odebrał Paweł Grabowski, dyrektor bezobsługowych rozwiązań w Żabka Future. Mówił, że ambicją jego firmy było postawienie w sercu Wielkopolski prawdziwie autonomicznego sklepu.
Teraz jesteśmy największą siecią autonomiczną w Europie i nie możemy się doczekać, aby stać się najwięksi na świecie. Ta nagroda pokazuje, że warto podejmować ryzyko, przede wszystkim dla klientów, którzy powinni widzieć, że świat się zmienia na lepsze, a Żabka Nano jest symbolem tej zmiany — mówił ze sceny Paweł Grabowski.
Żabka stawia na handel przyszłości. Dlatego inwestuje w projekt sklepów autonomicznych Żabka Nano.
Paweł Grabowski opowiadał niedawno w programie "Money. To się liczy", że w sklepach bezobsługowych Żabka Nano działa system, który pozwala rozpoznawać ścieżkę klienta w sklepie — co dany klient w nim zrobi, jakie towary schowa do torby i wyjdzie.
Autoryzujemy klienta od wejścia, czy to przez kartę odbijaną od czytnika, czy aplikację, przeprowadzamy go przez całą ścieżkę zakupową. W momencie, gdy klient opuszcza sklep, dostaje rachunek z informacją o automatycznie pobranej kwocie. To chwilę trwa, kilka minut, system musi rozpoznać wszystko, co się wydarzyło — opowiadał.
Co ciekawe, nie trzeba będzie mieć do tego dodatkowej aplikacji. W niektórych sklepach, na przykład w Żabkach Nano w biurowcach, można wejść za pomocą karty płatniczej. W innych możliwe jest wejście także poprzez aplikację. Żabka aktualnie ma 36 bezobsługowych placówek Żabka Nano.
Paweł Grabowski przekonuje, że cały system zaprojektowano z założeniem pełnej anonimowości, nie przechowuje on danych biometrycznych.
Gry w sklepach bezobsługowych Żabki
To jednak nie jest jedyny pomysł Żabki, jak przyciągnąć nowych klientów. Sieć w swoich bezobsługowych sklepach udostępni także gry w rozszerzonej rzeczywistości, które mają zainteresować głównie najmłodszych klientów.
Testy gier bazujących na rozszerzonej rzeczywistości trwają już w kilku punktach, chodzi np. o warszawski Ursynów. W aplikacji są różne zadania. Nowy pomysł Żabki zrodził się dzięki współpracy ze start-upami.
Dalsza część artykułu znajduje się pod materiałem wideo
Po zagraniu w taką grę firma prosi o wypełnienie krótkiej ankiety sprawdzającej zadowolenie z nowej usługi i pyta, czy zachęciła ona do ponownego odwiedzenia sklepu. Od wyniku pilotażu zależy, czy grupa będzie inwestować w tego typu usługi.