Franczyzobiorcy Żabki już otrzymali informację o zakończeniu współpracy z InPostem. Od 7 października klienci nie mogą nadawać i odbierać paczek w sklepach oraz w maszynach typu InDoor zainstalowanych w sklepach. Wszystkie zamówienia zrealizowane do 6 października są realizowane normalnie – pisze portal wirtualnemedia.pl.
Żabka i InPost potwierdzają rozstanie
Informację o zakończeniu współpracy potwierdziły serwisowi obie firmy. Z obu oświadczeń cytowanych przez wirtualnemedia.pl wynika, że świadczenie usług przez operatora pocztowego na terenie sklepów miało charakter pilotażowy.
Pilotażowa umowa pomiędzy InPost i Żabką wygasła, strony postanowiły, że nie będą jej odnawiać. InPost dysponuje największą w Polsce siecią automatów paczkowych – blisko 18,5 tys. na koniec drugiego kwartału i bardzo dużą siecią PUDO, a w Żabkach było ulokowane około 300 maszyn w wersji InDoor, co było stanowiło znikomy procent całej sieci InPost – przekazał portalowi rzecznik InPostu Wojciech Kądziołka.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
– Zakończyliśmy program pilotażowy instalacji paczkomatów InPost w sklepach sieci Żabka i obie strony zdecydowały o braku kontynuacji współpracy – odpowiada na pytania biuro prasowe firmy handlowej. Potwierdza zarazem, że Żabka zamierza rozwijać własne usługi w tym zakresie. Portal wirutalnemedia.pl przypomina, że sieć sklepów wciąż współpracuje z DHL i Pocztą Polską.
Obie firmy współpracowały od lat
InPost i Żabka współpracę zaczęły już w 2016 r. To wtedy klientom sieci handlowej udostępniona została możliwość nadawania i odbierania paczek w kasach.
Na początku 2022 r. natomiast operator pocztowy zaczął instalować maszyny do obioru paczek w sklepach sieci. Teraz jednak kilkuletnia współpraca dobiega końca.
W ostatnich miesiącach Żabka uruchomiła sklepy samoobsługowe, w których nie znajdziemy kasjera. Za technologię placówek autonomicznych sieć została nagrodzona tegoroczną statuetką portalu money.pl w kategorii Technologia Roku.