Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
Maciej Sierpień
|
aktualizacja
Płatna współpraca z Grupa Żabka

Żabka jest smart. Nowoczesne narzędzia pomagają franczyzobiorcom zarządzać sklepami

Podziel się:

Żabka jest najdynamiczniej rozwijającą się siecią sklepów typu modern convenience w Europie. Jeszcze w tym roku planuje uruchomić w Polsce swoją 10-tysięczną placówkę. Tak dynamiczny rozwój jest możliwy m.in. dzięki inwestycjom w inteligentne rozwiązania, które każdego dnia wspierają franczyzobiorców.

Żabka jest smart. Nowoczesne narzędzia pomagają franczyzobiorcom zarządzać sklepami
(materiały partnera)

Franczyza to model biznesowy, który niesie za sobą konkretne korzyści. To mniejsze ryzyko biznesowe (działamy na przetestowanym na rynku modelu) oraz możliwość korzystania ze znanej i cenionej przez klientów marki, co przyspiesza proces budowania pozytywnego wizerunku i zwiększa zaufanie klientów. To także wymiana doświadczeń, również między franczyzobiorcami, oraz konkretne wsparcie sieci, w tym szkoleniowe, co wpływa na szybszy rozwój biznesu.

O tym, jak ważne jest wsparcie franczyzobiorców, doskonale wiedzą w Żabce, która szczególnie w ostatnim czasie mocno stawia na nowe technologie. Ulepszona Platforma Rozwojowa, Planogram Generator i Chatbot Franek – to tylko niektóre z dostępnych narzędzi, które pomagają franczyzobiorcom w sprawnym zarządzaniu sklepami.

– Jesteśmy najszybciej rozwijającą się siecią modern convenience w Europie, a tworzone wspólnie z partnerami rozwiązania ułatwiają życie naszym klientom oraz przedsiębiorcom prowadzącym swoje biznesy pod szyldem Żabki. Narzędzia wspierają franczyzobiorców w zarządzaniu sklepami oraz ułatwiają wypełnianie codziennych obowiązków przez ich pracowników – podkreśla Przemysław Kijewski, dyrektor ds. operacyjnych w Żabka Polska.

Zobacz także: Czy wiesz, jak Żabka wyszukuje lokale pod nowe sklepy?

Nowe inteligentne rozwiązania

Od niedawna franczyzobiorcy i pracownicy sklepów Żabka mogą korzystać z ulepszonej wersji Platformy Rozwojowej, która umożliwia korzystanie z różnych narzędzi z poziomu telefonu lub komputera. Zawiera m.in. VR 360, czyli wirtualny spacer po sklepie oraz bazę wiedzy o nim, w tym instrukcje obsługi sprzętu, a także teoretyczne i praktyczne programy rozwojowe i szkoleniowe. Co ważne, dla personelu pochodzącego z Ukrainy pomyślano także o samouczku języka polskiego.

Planogram Generator to z kolei inteligentny algorytm, który analizuje dane konkretnego sklepu, takie jak sprzedaż, rotacja towaru oraz charakterystyka otoczenia. Pozwala to właścicielowi sklepu zamawiać asortyment, który spełnia oczekiwania klientów z konkretnej lokalizacji.

Warto dodać, że franczyzobiorca Żabki dowolne, interesujące go zagadnienie w każdej chwili może skonsultować z wirtualnym doradcą. Chatbot Franek świadczy przedsiębiorcom niezbędną pomoc 24 godziny na dobę, uzupełniając działania zespołu specjalistów z Centrum Wsparcia Franczyzobiorców.

Pomoc w korzystaniu z narzędzi

Żabka nie tylko udostępnia franczyzobiorcom rozwiązania smart, ale też uczy, jak w pełni wykorzystywać ich możliwości. Temu poświęcony jest specjalny cykl materiałów wideo. To swoiste kompendium wiedzy o konkretnych narzędziach tworzonych przez markę.

Najnowsza seria filmów zawiera m.in. poradnik o działaniu Platformy Rozwojowej i Planogramu Generator. Jeden z materiałów poświęcony jest też innowacyjnemu systemowi, który określa potencjał lokalizacji pod przyszły sklep. Bazuje on na sztucznej inteligencji i bierze pod uwagę m.in. natężenie ruchu, dane demograficzne, sąsiedztwo placówek edukacyjnych czy planowane inwestycje w okolicy.

Pierwsza seria edukacyjnych materiałów dotyczyła innych wiodących narzędzi Żabki. Autorzy przybliżyli franczyzobiorcom m.in. funkcje aplikacji Cyberstore, stanowiącej zdalne centrum zarządzania sklepem franczyzowym za pomocą smartfonu, a także Optiplanu. To pakiet rozwiązań służących do optymalizacji wykonywanych czynności i lepszego planowania zadań zespołu, czujników ruchu wewnątrz i na zewnątrz sklepów czy IoT – sztucznej inteligencji, dzięki której sprzęt poprzez wiadomość wysłaną na telefon informuje np. o potrzebie naprawy przez tzw. interwencyjne grupy serwisowe.

Warto podkreślić, że zanim sieć Żabka wprowadzi konkretne narzędzie do powszechnego użytku, najpierw testuje je w wybranych lokalizacjach. I tak na przykład w Smart Żabce działającej w Poznaniu badany jest obecnie m.in. automatyczny pomiar temperatury w sklepie i jej dostosowanie do warunków atmosferycznych, a także zużycie energii. Najbardziej efektywne rozwiązania adaptowane są w kolejnych punktach w całej Polsce.

Sieć Żabka liczy już przeszło 9,6 tys. sklepów, prowadzonych przez ponad 8,3 tys. franczyzobiorców. Tylko w latach 2016–2021 przybyło w Polsce ponad 4 tys. nowych placówek. Jeszcze w 2023 r. ma zostać uruchomiona 10-tysięczna Żabka. Więcej o franczyzie z Żabką można znaleźć na stronie sieci.

Płatna współpraca z Grupą Żabka

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.