Franczyza to model biznesowy, który niesie za sobą konkretne korzyści. To mniejsze ryzyko biznesowe (działamy na przetestowanym na rynku modelu) oraz możliwość korzystania ze znanej i cenionej przez klientów marki, co przyspiesza proces budowania pozytywnego wizerunku i zwiększa zaufanie klientów. To także wymiana doświadczeń, również między franczyzobiorcami, oraz konkretne wsparcie sieci, w tym szkoleniowe, co wpływa na szybszy rozwój biznesu.
O tym, jak ważne jest wsparcie franczyzobiorców, doskonale wiedzą w Żabce, która szczególnie w ostatnim czasie mocno stawia na nowe technologie. Ulepszona Platforma Rozwojowa, Planogram Generator i Chatbot Franek – to tylko niektóre z dostępnych narzędzi, które pomagają franczyzobiorcom w sprawnym zarządzaniu sklepami.
– Jesteśmy najszybciej rozwijającą się siecią modern convenience w Europie, a tworzone wspólnie z partnerami rozwiązania ułatwiają życie naszym klientom oraz przedsiębiorcom prowadzącym swoje biznesy pod szyldem Żabki. Narzędzia wspierają franczyzobiorców w zarządzaniu sklepami oraz ułatwiają wypełnianie codziennych obowiązków przez ich pracowników – podkreśla Przemysław Kijewski, dyrektor ds. operacyjnych w Żabka Polska.
Nowe inteligentne rozwiązania
Od niedawna franczyzobiorcy i pracownicy sklepów Żabka mogą korzystać z ulepszonej wersji Platformy Rozwojowej, która umożliwia korzystanie z różnych narzędzi z poziomu telefonu lub komputera. Zawiera m.in. VR 360, czyli wirtualny spacer po sklepie oraz bazę wiedzy o nim, w tym instrukcje obsługi sprzętu, a także teoretyczne i praktyczne programy rozwojowe i szkoleniowe. Co ważne, dla personelu pochodzącego z Ukrainy pomyślano także o samouczku języka polskiego.
Planogram Generator to z kolei inteligentny algorytm, który analizuje dane konkretnego sklepu, takie jak sprzedaż, rotacja towaru oraz charakterystyka otoczenia. Pozwala to właścicielowi sklepu zamawiać asortyment, który spełnia oczekiwania klientów z konkretnej lokalizacji.
Warto dodać, że franczyzobiorca Żabki dowolne, interesujące go zagadnienie w każdej chwili może skonsultować z wirtualnym doradcą. Chatbot Franek świadczy przedsiębiorcom niezbędną pomoc 24 godziny na dobę, uzupełniając działania zespołu specjalistów z Centrum Wsparcia Franczyzobiorców.
Pomoc w korzystaniu z narzędzi
Żabka nie tylko udostępnia franczyzobiorcom rozwiązania smart, ale też uczy, jak w pełni wykorzystywać ich możliwości. Temu poświęcony jest specjalny cykl materiałów wideo. To swoiste kompendium wiedzy o konkretnych narzędziach tworzonych przez markę.
Najnowsza seria filmów zawiera m.in. poradnik o działaniu Platformy Rozwojowej i Planogramu Generator. Jeden z materiałów poświęcony jest też innowacyjnemu systemowi, który określa potencjał lokalizacji pod przyszły sklep. Bazuje on na sztucznej inteligencji i bierze pod uwagę m.in. natężenie ruchu, dane demograficzne, sąsiedztwo placówek edukacyjnych czy planowane inwestycje w okolicy.
Pierwsza seria edukacyjnych materiałów dotyczyła innych wiodących narzędzi Żabki. Autorzy przybliżyli franczyzobiorcom m.in. funkcje aplikacji Cyberstore, stanowiącej zdalne centrum zarządzania sklepem franczyzowym za pomocą smartfonu, a także Optiplanu. To pakiet rozwiązań służących do optymalizacji wykonywanych czynności i lepszego planowania zadań zespołu, czujników ruchu wewnątrz i na zewnątrz sklepów czy IoT – sztucznej inteligencji, dzięki której sprzęt poprzez wiadomość wysłaną na telefon informuje np. o potrzebie naprawy przez tzw. interwencyjne grupy serwisowe.
Warto podkreślić, że zanim sieć Żabka wprowadzi konkretne narzędzie do powszechnego użytku, najpierw testuje je w wybranych lokalizacjach. I tak na przykład w Smart Żabce działającej w Poznaniu badany jest obecnie m.in. automatyczny pomiar temperatury w sklepie i jej dostosowanie do warunków atmosferycznych, a także zużycie energii. Najbardziej efektywne rozwiązania adaptowane są w kolejnych punktach w całej Polsce.
Sieć Żabka liczy już przeszło 9,6 tys. sklepów, prowadzonych przez ponad 8,3 tys. franczyzobiorców. Tylko w latach 2016–2021 przybyło w Polsce ponad 4 tys. nowych placówek. Jeszcze w 2023 r. ma zostać uruchomiona 10-tysięczna Żabka. Więcej o franczyzie z Żabką można znaleźć na stronie sieci.
Płatna współpraca z Grupą Żabka