Rozładunek kontenerowca to tylko jedna z opcji branych pod uwagę. Na miejscu cały czas pracują służby ratunkowe, które usiłują uwolnić statek bez konieczności zdejmowania ładunku.
Kontenerowiec Ever Given to jeden z największych kontenerowców na świecie. Operatorem statku jest firma Evergreen z Tajwanu.
We wtorek statek utknął na mieliźnie w Kanale Sueskim, blokując tym samym drogę dla innych jednostek. Na miejscu cały czas pracują pogłębiarki, które mają usunąć piach spod statku.
Cały świat patrzy na postęp tych prac. Doba przestoju w Kanale Sueskim to zatrzymanie ok. 50 statków i 2,5 mln ton ładunków.
To presja nie tylko na ceny, ale też na polskie obroty handlowe. Przestój, który może potrwać kilka dni, wpłynie na polskie firmy poprzez blokadę przeładunku towarów np. w porcie w Hamburgu czy Rotterdamie.
Blokada drogi przez Kanał Sueski sprawi też, że przesyłki z Chin będą docierać do Polski dużo wolniej.
Ciągle też nieznana jest przyczyna utknięcia kontenerowca. Wśród podejrzanych jest awaria zasilania, silny wiatr i burza piaskowa.