Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
CHE
|

Zachód traci na chińskim bojkocie. Sprzedaż Adidasa spadła o ponad połowę

24
Podziel się:

Bojkot zachodnich marek, głównie z Europy, urósł w Chinach do niespotykanych rozmiarów. Na efekty nie trzeba było czekać długo. Sprzedaż m.in. Adidasa w skali roku spadła aż o 78 proc.

Zachód traci na chińskim bojkocie. Sprzedaż Adidasa spadła o ponad połowę
Sprzedaż Adidasa na platformie Tmall spadłą o 78 proc. w skali roku (GETTY, Kyodo News)

W samym kwietniu br. sprzedaż marki Adidas spadła o 78 proc. w porównaniu do 2020 r. W przypadku Nike mowa o 59 proc. - szacuje Morning-star. Powód? Chińska kampania wymierzona w zachodnich gigantów, również tych odzieżowych.

Na czarnej liście Pekinu znalazły się wszystkie firmy, co do których pojawił się cień podejrzeń o krytykę rządu Xi Jinpinga. W obawie przed utratą sponsorów ze współpracy z zachodnimi markami rezygnowali również celebryci - przypomina z kolei "Dziennik Gazeta Prawna".

Bojkotowani giganci wskazują, że spadkowy trend sprzedaży widać również w placówkach stacjonarnych. Ci jednak nie załamują rąk i przewidują "odbicie" i powrót do dawnego porządku. Rozwiązania nie trzeba było szukać daleko.

W reakcji na chińską retorykę i groźbę finansowej klapy w Państwie Środka, zachodnie firmy zgładziły przekaz uderzający w jej politykę. - Musimy w miarę możliwości angażować się w dialog z nimi z szacunkiem, z poszanowaniem tradycji i kultury - przekonywał niedawno szef Adidasa.

W podobnym tonie wypowiadał się producent H&M, który podkreślał wagę "aktywnej pracy nad kolejnymi krokami w zakresie pozyskiwania materiałów" i roli "odpowiedzialnych nabywców", jakimi są zachodnie koncerny.

Wcześniej z antychińskiej retoryki wycofała się również spółka Hugo Boss.

Nie wszyscy jednak na bojkocie tracili. Akcja wymierzona w gigantów przyczyniła się do rozwoju chińskich firm, które zwiększyły swój udział pośród potencjalnych nabywców np. Reeboka. Lokalny producent Li-Ning miał w okresie ostatniego roku urosnąć aż o 800 proc.

Zobacz także: Odkryli grę Putina ws. szczepionek na COVID w Europie. "Działania niemoralne"
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(24)
WYRÓŻNIONE
EXE
4 lata temu
Ja w zamian za bojkot marek wycofałbym wszystkie fabryki w chinach, a chińskie towary obłożył 50% cłem. Mści się chęć maksymalizacji zysków każdym kosztem w korporacjach, zyski powinny być tylko wtedy dawane chińczykom jak ulegną warunkom. Nie zgadzają sie nie inwestujemy.
Zgred
4 lata temu
CHińczyk jest po prostu mądrzejszy od Polaka. Po chwilowym zachłyśnięciu się zachodem i wyciągnięciu od tego zachodu czego się dało wrócił do swoich produktów i swoich producentów. Tylko Polacy ciągle się podniecają torebkami LV z bazarku co jest szczytem żenady bo przecież wiadomo, że 99% torebek tej firmy na polskich ulicach to podroby. Bo mnie więcej 99% osób je noszących nie stać na oryginał.
Rysiek
4 lata temu
Chiny Chiny i jeszcze raz, dziękuję
NAJNOWSZE KOMENTARZE (24)
JanuszBiznesu...
4 lata temu
Teraz należy zablokować produkty z Chin.. stopniowo, jednak żeby w trakcie najbliższej dekady nie mieli odbiorców poza swoim krajem...
dario
4 lata temu
Teraz musimy uważać, żeby Chińczycy nie zbojkotowali polskich jabłek, grabi i kamieni do kapusty.
piwo
4 lata temu
nike adidas marki europejskie?
fxx
4 lata temu
skopiowali już przecież wszystko...
German
4 lata temu
Nie kupuję produktów z kodem zaczynającym się od cyfry 4 . Czyli od Szwabów, którzy wywołali 2 wojnę światową , w której zginęło 50 000 000 ludzi.
...
Następna strona