Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
aktualizacja
Materiał producenta HRlink

Zadbaj o wizerunek firmy w internecie

Podziel się:

Dobrzy pracownicy chcą pracować w dobrych firmach. Kandydatom potrzebne są informacje o atmosferze i warunkach rozwoju w organizacji, a najlepiej przekazać je na profilu pracodawcy w internecie. To sposób na reprezentowanie firmy z możliwie najlepszej strony.

Zadbaj o wizerunek firmy w internecie
(Adobe Stock)

Co wpływa na decyzję potencjalnych kandydatów o dołączeniu do rekrutacji? Bez regularnej aktywności w mediach społecznościowych trudno pozyskiwać talenty do organizacji. Jak odpowiednio prezentować swoją firmę w sieci?

Internet na pomoc firmom

Pozyskanie dobrego pracownika do organizacji nie jest proste. Każdy z nas lubi wiedzieć, w jakim znajduje się położeniu, dlatego przed wysłaniem CV do rekrutera lub rozpoczęciem współpracy z daną firmą, kandydaci szukają informacji na temat pracodawcy w sieci. Opinie pracowników na temat firmy, Candidate Experience, prowadzone działania EB czy wyznawane przez organizację wartości – to wszystko wpływa na decyzję potencjalnego kandydata o dołączeniu do procesu rekrutacyjnego. Nowoczesne firmy dobrze wiedzą, że bez regularnej aktywności w Social Media coraz trudniej pozyskiwać przyszłych pracowników.

Firma w sieci powinna być autentyczna

Jak zaprezentować się kandydatom z najlepszej strony? Z pomocą przychodzą profile pracodawców od Goldenline. Kwestie dotyczące codziennego funkcjonowania organizacji, opinie pracowników, przebieg procesu rekrutacyjnego, dostępne benefity czy organizowane działania EB – to tylko niektóre z wielu aspektów, którymi można pochwalić się na koncie firmowym na Goldenline. Czy można opisać firmę tak, aby była pierwszym wyborem kandydatów? To niemożliwe, ponieważ różne osoby cenią różne aspekty. Dla jednych najważniejsze będzie proponowane wynagrodzenie, dla innych ścieżka rozwoju czy wielkość zespołu. Kluczowa jest autentyczność, która gwarantuje skuteczność profilu pracodawcy.

Kłamstwo ma krótkie nogi. Pracownicy bardzo szybko zweryfikują i sprostują umieszczone w sieci informacje, do których z pewnością dotrą również kandydaci. W końcu opinie obecnych pracowników są bardzo chętnie czytane przez osoby, które zastanawiają się aplikacją na publikowaną ofertę pracy – mówi Alina Michałek, ekspert HR w HRlink i Goldenline.

Informacje zamieszczone na profilu pracodawcy w mediach społecznościowych warto aktualizować poprzez m.in. regularne publikacje pokazujące kulisy pracy w firmie czy dzielenie się sukcesami i aktualnościami z życia organizacji. To buduje wiarygodność.

Jak przekonać do siebie kandydatów?

Zadbanie o profil pracodawcy to jedno z ważniejszych działań employer brandingowych. Na decyzję kandydata o aplikowaniu na daną ofertę składa się wiele czynników – od dobrze napisanego ogłoszenia rekrutacyjnego, przez oferowane warunki zatrudnienia, po opinie pracowników dotyczące organizacji i jej wizerunek w sieci. Dobrze prowadzony profil pracodawcy to e-wizytówka firmy, która pomoże przekonać potencjalnych kandydatów do wysyłania CV w odpowiedzi na publikowane oferty pracy.

Materiał producenta HRlink

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.