Zainteresowania w CV. Po co je wpisywać?
Zainteresowania w CV stanowią istotny element. Choć przez wiele osób są lekceważone, to jednak w niektórych branżach pracodawcy poszukują pracowników z ciekawymi hobby. Zainteresowania w CV świadczą o określonych cechach osobowości kandydata na pracownika. Na ich podstawie pracodawca może wyciągnąć pierwsze wnioski na temat potencjalnego pracownika.
Dlatego rubryka hobby/zainteresowania w CV powinna być tworzona kreatywnie, rozważnie i co najważniejsze uczciwie. O ile wymyślne hobby zwraca uwagę większej liczby ludzi, o tyle podczas rozmowy kwalifikacyjnej potencjalny pracownik może polec właśnie na zainteresowaniach, które nie będą zgodne ze stanem faktycznym.
Zainteresowania w CV. Przykłady
Kiedy warto wpisać zainteresowania w CV? Według rekruterów i ekspertów ds. zarządzania zasobami ludzkimi, warto zamieścić takie zainteresowania w CV, które faktycznie są naszą pasją. W przypadku, gdy podczas rekrutacji dostaniemy pytanie o nasze zainteresowanie i nie wykażemy się wiedzą, możemy wywrzeć wrażenie nierzetelnego pracownika.
Jakie są przykłady zainteresowań w CV? Eksperci wskazują, że nawet jeśli nie mamy oryginalnego hobby, to warto napisać w CV, że jest nim literatura, muzyka czy sport. Ważny jest rodzaj wykonywanej pracy. Jeśli stanowisko wymaga kreatywności, należy też kreatywnie podejść do tematu zainteresowań w CV. To może być dodatkowy atut podczas procesu rekrutacji.
Zainteresowania w CV. Lista ciekawych hobby
Jakie są najciekawsze hobby? Eksperci doradzają, że nawet jeśli nasze hobby nie jest oryginalne, to warto napisać o nim nie w sposób ogólny, a kreatywny. To pozwoli zwrócić uwagę rekrutera czy potencjalnego pracodawcy.
Lista ciekawych zainteresowań w CV:
- literatura i sztuka,
- fotografia,
- sport,
- ogrodnictwo,
- wędkarstwo,
- gotowanie,
- gry strategiczne,
- wycieczki górskie,
- zdrowe odżywianie,
- jazda na rowerze, bieganie, czynne uprawianie sportu,
- wolontariat.
CV - czym jest?
CV czyli Curriculum Vitae (łac. "bieg życia", "przebieg życia") to jeden z podstawowych dokumentów, który pracownik składa podczas procesu rekrutacji. Zawarte są w nim podstawowe informacje dotyczące:
- danych osobowych i kontaktowych,
- wykształcenia,
- posiadanych dodatkowych umiejętności i szkoleń,
- zainteresowań, hobby.
Na podstawie tych danych potencjalny pracodawca ma podstawową wiedzę na temat pracownika, który stara się o zatrudnienie w firmie.