Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
MLG
|
aktualizacja

Zakaz wyprzedzania się ciężarówek. Rząd przyjął nowe przepisy

446
Podziel się:

Rząd przyjął w środę przepisy zakazujące wyprzedzania się ciężarówek na drogach szybkiego ruchu - poinformował minister infrastruktury Andrzej Adamczyk w Programie 1 Polskiego Radia. Dodał, że chodzi o to, aby upłynnić ruch na drogach szybkiego ruchu i zmniejszyć zagrożenie.

Zakaz wyprzedzania się ciężarówek. Rząd przyjął nowe przepisy
Rząd przyjął przepisy zakazujące wyprzedzania się ciężarówek na drogach szybkiego ruchu (Autokult, Mariusz Zmysłowski)
Celem jest to, aby zakazać wyprzedzania samochodów ciężarowych przez samochody ciężarowe na drogach szybkiego ruchu - powiedział w czwartek minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

Jak dodał, chodzi o to, aby upłynnić ruch na drogach szybkiego ruchu i zmniejszyć zagrożenie wynikające z wyprzedzania się wzajemnego ciężarówek.

Adamczyk poinformował, że rząd przyjął również przepisy, zgodnie z którymi samochody rajdowe będą mogły poruszać się między odcinkami rajdu po drogach publicznych. Będą wyposażone w specjalne tablice rejestracyjne i prowadzone przez licencjonowanego pilota.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Pomysły PiS na autostrady. Jednoznaczna ocena posłanki Lewicy

Na tę chwilę nie wiemy jednak, kiedy nowelizacja miałaby wejść w życie.

Bezpłatne autostrady. Jest już projekt

Jak mówił, projekt przyjętej ustawy w tej sprawie, przewiduje zniesienie opłaty za przejazd dla samochodów osobowych i motocykli po autostradach zarządzanych przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad.

Rząd chce, by od 1 lipca br. za przejazd po autostradzie A2 Konin - Stryków oraz A4 Wrocław - Sośnica był bezpłatny dla pojazdów o masie do 3,5 tony. Dotyczyć to ma także przyszłych odcinków autostrad.

Adamczyk był pytany także autostrady zarządzane przez prywatne podmioty.

- Koncesjonowane odcinki, czyli te, które są dzisiaj zarządzane przez podmioty prywatne, będą objęte zmianą ustawy, wówczas, kiedy zakończą się negocjacje z koncesjonariuszami - zapowiedział.

Jak mówił, "negocjacje będą szły w kierunku zniesienia opłat za przejazd autostradami". Przypomniał, że A2 zarządzana przez podmiot prywatny, "dzisiaj jest jedną z najdroższych autostrad w Europie w przeliczeniu na kilometr, podobnie, jak A4 między Krakowem, a Katowicami".

Obecnie kierowcy mają w Polsce do dyspozycji 1800 km autostrad w Polsce. Opłaty są pobierane na odcinakach A2 Stryków – Konin i A4 Wrocław – Sośnica zarządzanych przez GDDKiA o łącznej długości 261 km.

Odcinki płatnych autostrad zarządzanych przez koncesjonariuszy: A1 Gdańsk – Toruń, A2 Konin – Nowy Tomyśl – Świecko oraz A4 Katowice – Kraków mają łącznie 469 km długości.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(446)
WYRÓŻNIONE
Kubica;
rok temu
Niech ktoś mi wyjaśni, dlaczego na autostradzie i drogach ekspresowych, kierowcy ciężarówek decydowali się na wyprzedzanie innej ciężarówki, jadącej z dozwoloną maksymalną prędkością. Wyprzedzanie takie, trwało bardzo długo, bo przez kilka kilometrów, gdzie przez ten czas, zablokowane były oba pasy drogi. Jak już kierowca ciężarówki wyprzedził inną ciężarówkę, to z powrotem wjeżdżał na prawy pas, zwalniając do dozwolonej maksymalnej prędkości. Manewr ten zupełnie nic nie dawał, bo szybciej nie dojedzie na miejsce a zmieniał tylko kolejność jazdy ciężarówek i przy okazji blokował auta osobowe. Za każdym razem jak jechałem takimi drogami, to widziałem od kilku, do kilkunastu takich artystów. Bardzo dobrze, że te przepisy weszły w życie!!!
niesmak po ka...
rok temu
Hej, TIRowcy, jak to jest, że na zachodzie jeździcie grzecznie jeden za drugim, zaś w naszym wesołym grajdołku odpala Wam berecik i nie potraficie przejechać 20 km bez wyprzedzania się nawzajem?
Kierowca
rok temu
Niestety zbyt wielu kierowców samochodów ciężarowych obecnie nie zwraca uwagi na innych kierowców. Wielu z nich nawet nie wie, że można im jechać nie więcej niż 80 km/h. Różnica pomiędzy dopuszczalną prędkością dla osobówki i ciężarówki na autostradzie to 60km/h (140 km/h vs 80 km/h). Oznacza to, że kierowca osobówki jadąc 80 km/h za ciężarówką, zamiast 140 km/h przejeżdża 1 km mniej w każdej minucie, czyli w 5 minut traci 5 km. Aby kierowca ciężarówki zaoszczędził te 5 km, jadąc 81 km/h zamiast 80 km/h musi jechać 5 godzin. Nie piszcie więc bzdur, że nie będzie towarów w sklepach bo będą, a ta oszczędność 5 km na 5 godzin jazdy to tylko wymysł kierowców ciężarówek. W tych osobówkach na autostradach również jeżdżą kierowcy będący w pracy, którzy są rozliczani z pracy podobnie tak jak w przypadku ciężarówek. Przejeżdżając dziennie 600 km autostradami, przez wyprzedzających się kierowców ciężarówek traci się dziennie nawet do godziny, a bywa, że i więcej!!!
NAJNOWSZE KOMENTARZE (446)
Czainik
rok temu
Nic się przecież niestanie jeśli kierowca ciężarówki dojedzie 20 minut puzniej na rozładunek a firma będzie zamknięta jutro terz jest dzień ważne by kierowca auta osobowego na czas do domu dojechał bo tam 5 minut to jest zimny posiłek
Czainik
rok temu
No spoko zrubmy to co w Niemczech korki przy każdym zjeździe z autostrady przecież kierowca auta osobowego niewie że ma zjazd za 1 km i jedzie do końca lewym pasem ale wiem jemu można ponieważ wraca z pracy i obiad czeka
Pagatas
rok temu
Jest górka(dla nie wtajemniczonych pod górę) ładunek całość 8 ton , wyjeżdżam na odcienciu auto nawet nie poczuje, ładunek 24 tony ledwo 60 z pedałem w podłogę, odpuszczenie gazu na 2 sekundy max 40 km/h w tym momencie najbardziej potrzebna jest mi pierdoła z osobówki co wyjechała w dzień targowy z Pcimia górnego do Dolnego na rynek i myśli że jest Kubicą w Astrze 2 z 98 w gazie która ma do przejechania autostradą od zjazdu do zjazdu. Pozdrawiam kolegów z PKS-u,w zabudowanym,taxi z przejścia dla pieszych,niedzielnych kierowców oraz wszystkich emerytów
Fan Tomas
rok temu
Teraz to się pozabijają ci mistrzowie kierownicy w osobówkach, na tych lewych pasach bez znienawidzonych TIRów
Kierowca
rok temu
Do wszystkich hejterów dużych aut pytanie z maty takie auto bieze 24t i pali 30l na 100km bus bierze max 2t pali ponad 10 na 100 jak myślicie jeśli te tzw. TIRy znikną to ceny w sklepach spadną czy poszybują pobawią się kolejki bo będzie brakowało towaru. Te TIRy sa po porostu ekologiczne mniej spalin i ekonomiczne to krwiobieg gospodarki . Powinno się znieść zakazy świąteczne i wakacyjne to zmniejszy emisję. Drugie pytanie ile ginie osób miedzy poniedziałkiem a piątkiem a ile w sobotę i niedzielę gdy nie ma tych wolnych słoni. Paradoksalnie to Tiry spowalniające ruch zwiększają bezpieczeństwo. Wywalcie tiry będzie drożej i więcej zginie na drodze bo ci co na nie narzekają dopiero pokażą jakie to "asy"
...
Następna strona