Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
KRJ
|

Zakopianka ekspresowa na ukończeniu. Budowlańcy poradzili sobie wreszcie z trudnym terenem

20
Podziel się:

Kierowcy muszą jeszcze trochę poczekać na nowa jakość z dotarciem do Zakopanego, ale widać już "światełko w tunelu". Koniec prac znacząco przybliżył się wraz z rozwiązaniem problemów z osuwającym się gruntem przy jednym z wiaduktów trasy.

Zakopianka ekspresowa na ukończeniu. Budowlańcy poradzili sobie wreszcie z trudnym terenem
Kłopoty budowlańcom na tym odcinku sprawił grunt, który osuwał się w w sąsiedztwie wiaduktu. (GDDKiA, GDDKiA Kraków)

Jak informuje GDDKiA ciągle jeszcze trwają prace na odcinku S7 z Lubnia do Skomielnej Białej. Kierowcy najpierw będą mogli jeździć ekspresowym odcinkiem zakopianki między Lubniem a Naprawą. Wszystkie prace powinny jednak zakończyć się w październiku. W listopadzie droga zostanie oficjalnie oddana do użytku.

Kłopoty budowlańcom na tym odcinku sprawił grunt, który osuwał się w w sąsiedztwie wiaduktu. Inne prace ziemne wciąż jeszcze trwają. Wprawdzie budowniczowie wykuli już oba tunele o długości niecałych 2 km, nadal do ułożenia są jeszcze płyty pod jezdnią.

Zobacz także: "Zejdziemy poniżej 10 proc.". Senator PO Bogdan Zdrojewski bije na alarm

Jak informuje z kolei serwis moto.pl, tunel to jednak nie wszystko. Nawet jeśli drogowcy się już z nim uporają, trzeba będzie jeszcze dodać fragmenty drogi przy wylotach z tuneli.

Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad zachowuje jednak optymizm. Według ostatniego raportu prace są zaawansowane w 62 procentach. Zakończenie budowy planowane jest na przełom roku.

Przypomnijmy, że roboty na ekspresowym fragmencie Zakopianki, czyli po prostu trasie S7, trwają już od 2017 r. Udało się już w tym czasie przebudować 15 km między Lubniem a Rabką. W 2018 r. kierowcom oddano do ruchu odcinek pomiędzy Skomielną Białą a Rabką.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(20)
WYRÓŻNIONE
Norbert
3 lata temu
@ "ABC". Politycy z PiS-u doprowadzili do wybudowania bloku C elektrowni w Ostrołęce za 1,5 mld zł, a po wybudowaniu obiekt jest rozbierany. Politycy z PiS-u doprowadzili do ruiny stadniny w Janowie. Rządzący rocznie przeznaczają na dotowanie TVP 2 mld zł. Fundacje Tadeusza Rydzyka dostały z budżetu państwa 325 mln zł za poparcie polityczne. Antoni Macierewicz miliony zmarnował na podkomisję smoleńską. Mateusz Morawiecki w porozumieniu z Jarosławem Kaczyńskim zmarnował 134 mln zł na wybory kopertowe, bez podstawy prawnej. Polska Fundacja Narodowa popierana przez PiS roztrwoniła miliony. Ochrona Jarosława Kaczyńskiego rocznie kosztuje 1,5 mln zł. Takiego marnotrawstwa nie było nawet w czasach PRL-u.
Mario
3 lata temu
( Och te polskie inżyniery ... ) - Jak niespodziewane problemy z ciekami wodnymi przy drążeniu tunelu to teraz jakieś osuwanie sie ziemi ... ale kilka lat temu kasa za ekspertyzy gruntów i skał została przytulona , tak czy nie ?
Karl
3 lata temu
Na mapie jednym z wykonawców odcinka jest IDS- Bud którego już nie ma na budowie.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (20)
mazby
3 lata temu
autozdradą sie jedzie super, ale.... gdzie te megatony żelaza zaparkują? w Zakopanem NIC nie robi się w sprawie parkingów podziemnych, nie wspomne o parkingach zaporowych w N.Targu i komunikacji masowej-nadziemnej. itd. My z Zakopanego z przerażeniem czekamy dnia skończenia Zakopianki...
Bartbuilder
3 lata temu
Artykuł zawiera rażące błędy, a mapka na końcu jest nieaktualna, obecnie odcinek Lubień-Naprawa realizuje STRABAG - IDS BUD został wyrzucony z odcinka przez GGDKIA i przede wszystkim stąd opóźnienia. Fakt, że na obiekcie mostowym w ciągu drogi między Lubniem a Naprawą były problemy, nie zwalniał nikogo z prób dotrzymania terminu, problemem było. że nikt nie chciał ponieść dodatkowych i możliwe, że nieprzewidzianych kosztów.(Myślę, że ktoś dał ciała przy opracowaniu geologicznym). W kwestii Tunelu, owszem, jest przekopany, i ukończono już większość prac przy konstrukcji tunelu. Natomiast pisanie, że do ułożenia są płyty pod jezdnią, jest mało fachowe i mało precyzyjne. Płyty "PODJEZDNIOWE" są do wykonania, to masa pracy i materiału do wbudowania, nikt tam nie układa płyt(jak np. drogowe czy peronowe). Płyta na której spocznie konstrukcja nawierzchni jest wykonywana w technologii na mokro (należy wykonać podpory, belki, szalunek płyty, następnie dowieźć i zamontować zbrojenie i ułożyć mieszankę betonową) - a na to potrzeba czasu i obawiam się, że ciężko będzie dotrzymać obietnicy Ministra. A wspominał coś, że na kolejny konkurs skoków z Zakopcu pojedziemy przez tunel.
Wlad
3 lata temu
Wolnoć od rozumu kosztuje
jarkope
3 lata temu
Tak dla wyjaśnienia odnośnie przekopu mierzei. Otóż wcale nie musi się zwracać, koszt budowy przekopu, to cena za niezależność. Wolność, niepodległość, niezależność kosztuje. Wystarczy sięgnąć do historii i wyciągnąć wnioski.
Upadek
3 lata temu
Do jednej przereklamowanej mieściny budować drogę za takie miliardy .