Bierzesz towar do ręki, skanujesz telefonem kod kreskowy i od razu pakujesz go do torby – tak można streścić sposób wykorzystania usługi Scan&Go. Przy kasie nie trzeba będzie już ich z powrotem wypakowywać, do opłacenia wystarczy już wyłącznie aplikacja z "nabitymi" produktami. Auchan udostępnił to rozwiązanie klientom od początku października.
Scan&Go to kolejna z proponowanych naszym klientom innowacyjnych ścieżek zakupowych, łącząca świat zakupów stacjonarnych z rozwiązaniami cyfrowymi. To także kolejny krok w digitalizacji naszej sieci, którą od lat konsekwentnie realizujemy tworząc nasz sprzedażowy ekosystem w modelu omnichannel (zintegrowane rozwiązania mające uprościć proces sprzedaży – przyp. red.) – stwierdziła Małgorzata Piekarska, dyrektorka Marki, Konceptów, Klienta, Data, SI w Auchan Retail Polska, cytowana w komunikacie prasowym.
Nowa usługa w sklepach Auchan
Sieć podkreśliła, że dzięki skanowaniu produktów na bieżąco klient będzie mieć możliwość śledzenia w aplikacji wartości koszyka i cen poszczególnych artykułów w czasie rzeczywistym. A jak skorzystać z tego rozwiązania?
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Potrzebne do tego będzie konto lojalnościowe w aplikacji sieci. To właśnie tam znajdziemy usługę Scan&Go. Aby z niej skorzystać, trzeba będzie się na nie zalogować i potwierdzić regulamin usługi. Następnym krokiem będzie wybór sklepu posiadającego tę usługę i potwierdzenie wyboru za pomocą geolokalizacji lub zeskanowania kodu QR w punkcie.
Zakupy opłacimy w specjalnie przeznaczonej do tego kasie samoobsługowej. Po wciśnięciu klawisza "zapłać" będziemy musieli zeskanować kod transakcji, który wygeneruje nam aplikacja Scan&Go.
Auchan idzie śladem konkurencji
Usługa działa od 4 października, lecz na razie w dwóch sklepach sieci: Auchan Broniewskiego i Auchan Pokorna w Warszawie. Do końca roku Scan&Go ma być dostępne w kolejnych siedmiu punktach: w Piasecznie, w warszawskich sklepach: Ursynów, Jubilerska, Wola, w Łodzi Manufakturze, w Bydgoszczy na ul. Kruszwickiej oraz w Krakowie na al. Pokoju.
Tym samym francuska sieć dołącza do firm, które udostępniły swoim klientom możliwość skanowania własnych zakupów. W money.pl informowaliśmy kilka miesięcy temu, że taką usługę wprowadziły też Kaufland i Carrefour. Pierwsza z nich udostępnia do tego celu specjalny skaner, druga natomiast umożliwia nabijanie zakupów za pośrednictwem telefonu.
Trzeba tutaj podkreślić, że nie jest nowa usługa. Polscy klienci mieli okazję się z nią zapoznać kilka lat temu, gdy podobne skanery wprowadziła sieć Tesco (obecnie nie ma jej już nad Wisłą).
Kolejna nowinka technologiczna od Auchan
Auchan w ostatnim czasie wprowadza na polski rynek sporo nowych usług. W czerwcu bowiem sieć ta uruchomiła sklepy autonomiczne pod szyldem Auchan Go. Nie mają one obsługi, a klient może do nich wejść za sprawą karty płatniczej, którą musi zbliżyć przy bramce wejściowej i numeru telefonu. Jest też jednak inna opcja: system kamer i czujników. Pozwala on wejść do sklepu za pomocą aplikacji.