Ważność profilu zaufanego wynosi 3 lata. Podczas pandemii była ona automatycznie przedłużona. Po odwołaniu stanu zagrożenia epidemicznego ważność profili trzeba przedłużać samodzielnie - wyjaśnia Ministerstwo Cyfryzacji.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Ważność profilu możesz przedłużyć samodzielnie online na stronie pz.gov.pl.
W szczegółach profilu należy wybrać opcję - przedłuż ważność lub zmień dane, a następnie przejść dalej. Zobaczymy wówczas okno ze swoimi danymi kontaktowymi. Należy je potwierdź lub edytować, jeśli się zmieniły.
Otrzymamy wiadomość SMS i e-mail z kodami autoryzacyjnym. Należy je wpisać w odpowiednie pola. Jeśli kody są prawidłowe, zobaczymy potwierdzenie przedłużenia ważności profilu zaufanego o 3 lata. Otrzymamy również e-mail z potwierdzeniem.
Co zrobić, jeśli nie pamiętasz loginu i hasła?
Jeśli nie pamiętasz swojego loginu:
- wejdź na stronę pz.gov.pl, wybierz opcję Zaloguj się, a następnie kliknij w odnośnik Nie pamiętam nazwy użytkownika, który znajduje się pod polem do wpisania nazwy użytkownika lub adresu e-mail,
- wpisz adres e-mail, który podałeś(-aś) podczas zakładania profilu zaufanego i kliknij Przypomnij.
- otrzymasz e-mail ze swoim loginem.
Jeśli nie pamiętasz swojego hasła:
- wejdź na stronę pz.gov.pl, wybierz opcję Zaloguj się, a następnie kliknij w odnośnik Nie pamiętam hasła, który znajduje się pod polem do wpisania hasła,
- wpisz nazwę użytkownika i PESEL, a następnie kliknij Zmień hasło,
- otrzymasz e-mail z linkiem do zmiany hasła. Kliknij w niego,
- wpisz nowe hasło i kliknij Zapisz,
- na numer telefonu, który podałeś(-aś) przy zakładaniu profilu zaufanego, otrzymasz SMS z kodem autoryzacyjnym. Wpisz kod w wyświetlone pole i kliknij Ustaw nowe hasło,
- kliknij Przejdź do strony logowania, aby zalogować się do swojego profilu zaufanego.
Coś nie działa?
Jeśli napotkałeś trudności związane z działaniem profilu zaufanego lub masz pytania na temat usługi, skontaktuj się z nami:
- telefon: + 48 (42) 253 54 50 (czynny od poniedziałku do piątku w godzinach: 7:00 - 18:00)
- e-mail: pz-pomoc@coi.gov.pl
Profil zaufany pozwala korzystać ze wszystkich dostępnych e-usług publicznych, czyli spraw urzędowych, które można załatwiać online, z dowolnego miejsca z dostępem do internetu. Złożysz dzięki niemu podanie, wniosek, odwołanie czy skargę bez potrzeby drukowania dokumentu, jego ręcznego podpisywania i wysyłania pocztą.