Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
MAG
|
aktualizacja

"Zalewamy". Śluza przy przekopie Mierzei Wiślanej już pod wodą [WIDEO]

145
Podziel się:

Prace nad budową kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną zmierzają ku końcowi. W środę rozpoczęto zalewanie śluzy wodą. Inwestycja ma zakończyć się we wrześniu.

"Zalewamy". Śluza przy przekopie Mierzei Wiślanej już pod wodą [WIDEO]
Przekop Mierzei Wiślanej (Materiały prasowe, Grupa NDI)

Oficjalne otwarcie kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną ma nastąpić 17 września tego roku. Tego dnia przepłyną nim pierwsze jednostki – poinformował w kwietniu wiceminister infrastruktury Marek Gróbarczyk.

Wszystko wskazuje na to, że prace idą pełną parą. Firma NDI, wykonawca inwestycji, poinformowała, że rozpoczęło się zalewanie śluzy.

Otwarcie kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną

Przekop Mierzei Wiślanej jest główną częścią budowy nowej drogi wodnej między Zalewem Wiślanym a Zatoką Gdańską. Celem inwestycji jest skrócenie, pogłębienie i uproszczenie morskiego szlaku na Bałtyk, omijając Cieśninę Piławską na terytorium Rosji.

Zobacz także: Przekop Mierzei Wiślanej 01.06. Stan na godzinę 18 śluza już prawie pełna-dron.

Projekt obejmuje realizację portu osłonowego od strony Zatoki Gdańskiej, a także kanału żeglugowego ze śluzą, jej zamknięciami oraz stanowiskami oczekiwania dla statków (z obu stron), budowę nowego układu drogowego wraz z dwoma mostami obrotowymi oraz sztucznej wyspy na Zalewie Wiślanym. Inwestorem jest Urząd Morski w Gdyni, a generalnym wykonawcą konsorcjum firm NDI/Besix.

Przekop Mierzei na finiszu. Jest data otwarcia

Nowa droga wodna z Zatoki Gdańskiej przez Zalew Wiślany do Elbląga to odcinek o długości blisko 25 kilometrów. Kanał i cały tor wodny będą miały pięć metrów głębokości.

Koszt całej inwestycji pierwotnie miał zamknąć się w niecałych 900 mln zł. W 2020 r. Ministerstwo Infrastruktury jednak podało, że prace pochłoną w sumie blisko 2 mld zł. Wzrost wynikał m.in. z rosnących cen materiałów budowlanych.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(145)
WYRÓŻNIONE
Królewna Saba...
3 lata temu
Yees! Mamy to! Za rok tunel W Świno. Za 6 lat lotnisko!
ha ha ha
3 lata temu
ruskie już nie zarobią , środkowy palec w kierunku kremla
To proste Wan...
3 lata temu
Ale Iwany się zleciały i uwijają w komentarzach! Co? Nie udało się powstrzymać budowy? Frustraci :-). A to takie proste było. Skoro Rosja protestowała, to znaczy, że uznała, że to dla Polski korzystne. Więc trzeba było zbudować.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (145)
wymyślili
3 lata temu
suwerenność --mieli więcej swobody niż będą mieli teraz --prywaciarze będą was kasować jak za autostrady, które budowali za kasę podatnika --kpina ta władza solidarnościzyd nie złe jaja tworzywo i to za nasze
zapora
3 lata temu
drewniana przed sztormem-- kpina na całego --tyle kasy ograbili podatnika na ten bajzel ---żałosne i wredne --komu to stworzyli dla żeglarzy ha na morze -żenada
ale mi
3 lata temu
zapora kpina przed sztormem ---co za złodzieje bursztynem się na chłapali a teraz udają kogo, ze ograbili podatnika z kasy ,hm nagle kaczyński zwiewa na emeryturę
debet
3 lata temu
można być dumnym z takiej inwestycji, dziwi natomiast głupi, prymitywny hejt typu "kiedy popłyną pierwsze kajaki" itp. jak to jest i skąd się bierze nienawiść do własnego kraju.....
Prawda
3 lata temu
Sukces byłby wtedy, gdy pływałyby kontenerowce. A Tu max kajaki i małe jachty. Super sukces a kasa podatników zmarnowana wydana. A Wy zwolennicy pisu nie widzicie tego na jakie dno i długi nas spychają. Bedziecie płakać jeszcze jak chleb będzie za 10 zł.
...
Następna strona