Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
NKU
|

Zamieszanie z siłownią Total Fitness. Klient miał ponieść koszty lockdownu z własnej kieszeni

10
Podziel się:

Siłownia Total Fitness w Gdańsku źle naliczyła opłaty klientowi. Efekt? Musi więcej zapłacić, a do tego... klub nie chce go już do siebie na treningi wpuszczać.

Zamieszanie z siłownią Total Fitness. Klient miał ponieść koszty lockdownu z własnej kieszeni
(Adobe Stock)

Bartek Dobrowolski-Nowakowski z Gdańska korzystał z siłowni od lat. Z Total Fitness dotąd był zadowolony. Problemów nie miał. Aż do lockdownu. Według jego relacji, firma niesłusznie pobrała z jego konta 159 zł. Kolejne blisko 60 zł chce za okres, gdy przez pandemię była zamknięta.

Gdańszczanin w marcu podpisał umowę z klubem. Koszt? 159 zł za miesiąc. Cena w miarę atrakcyjny. Szybko jednak stwierdził, że są korzystniejsze propozycje. Postanowił z karnetu zrezygnować.

- Wcześniej wchodziłem na siłownię wykupując pojedyncze wejście, jednak klub zlikwidował tę opcję. Tego samego dnia zgłosiłem do pani Wiktorii, z którą umowę podpisywałem, rozwiązanie umowy z zachowaniem okresu wypowiedzenia, ponieważ wiedziałem, że będę zamawiał kartę Benefit - tłumaczy mężczyzna.

Okres wypowiedzenia umowy wynosić miał dwa miesiące, zatem Dobrowolski-Nowakowski chciał ją wypowiedzieć jeszcze tego samego dnia, aby siłownia skończyła pobierać opłaty z końcem maja.

Dobrowolski-Nowakowski miał usłyszeć od menedżerki punktu, że umowy nie można wypowiedzieć w tym samym miesiącu, w którym została podpisana. Jak dodaje, menedżerka miała mu przekazać, że wypowiadając umowę w kwietniu, abonament będzie obowiązywał do końca maja, a po tym czasie miesięczna opłata nie będzie już naliczana.

Zobacz także: Polski Ład uderzy w samozatrudnionych. Minister ma dla nich radę

Natomiast później sprawy przybrały inny obrót. Dobrowolski-Nowakowski zgodnie z sugestią menedżerki w kwietniu pojechał złożyć wypowiedzenie umowy. Na miejscu miał się jednak dowiedzieć, że ważność dokumentu wygaśnie z końcem czerwca. Złożył w tej sprawie reklamację, natomiast ta została odrzucona.

Przyjrzeliśmy się regulaminowi siłowni. W zapisach nie ma żadnego punktu, który uniemożliwia klientowi wypowiedzenie umowy w tym samym miesiącu, w którym ją zawarł. Próbowaliśmy skontaktować się z menedżerką przez recepcję siłowni niestety ta była nieosiągalna.

Na początku kwietnia siłownia pobrała od Dobrowolskiego-Nowakowskiego 159 zł, zgodnie z umową taki był koszt miesięczny. Natomiast 7 kwietnia, z powodu obostrzeń, klub został zamknięty. Oznacza to, że siłownia działała w tym miesiącu przez 6 dni.

- Po tygodniu od zamknięcia siłowni, złożyłem wniosek o reklamację transakcji w moim banku o zwrot 159 zł. Decyzja była pozytywna, pieniądze dostałem, natomiast bank zastrzegł, że ma 50 dni na procesowanie wniosku. Jeśli w tym czasie bank uznałby mój wniosek za niestosowny, pieniądze miałem zwrócić - dodaje.

W maju, decyzją rządu, część obostrzeń została zlikwidowana. 28 maja siłownie mogły przywrócić działalność w ograniczonym stopniu, co oznacza, że punkt Total Fitness w tym miesiącu otwarty był tylko przez 4 dni.

Siłownia zamknięta, pieniądze odpłynęły

Później, z początkiem czerwca, Bartek Dobrowolski-Nowakowski ponownie pojawił się na siłowni. Tym razem zapłacił korzystając z karty Benefit. Natomiast w połowie treningu menedżerka miała przerwać jego ćwiczenia i żądać uiszczenia zaległej opłaty.

- Dowiedziałem się, że klub oczekuje: płatności w kwocie 159 zł za kwiecień oraz płatności w kwocie 57,50 zł za maj. W sumie 216,50 zł. Menedżerka poprosiła mnie również o opuszczenie klubu bez podania przyczyny, powołując się przy tym na regulamin klubu. Poprosiłem o wezwanie policji i po jej przyjeździe opuściłem klub - relacjonuje Dobrowolski.

I znowu sprawdźmy, co znajdziemy w regulaminie. Z zajęć mogą zostać wyproszone osoby, które są pod wpływem narkotyków lub alkoholu. Oprócz tego, wobec członków klubu, których comiesięczne automatyczne płatności przestają być aktywne, mogą zostać wdrożone czynności windykacyjne. Jedna zaległa opłata ma wynieść nie więcej niż 24 zł.

- Dla mnie problemem w tej sytuacji jest fakt, że klub pobierał pieniądze od ludzi za czas, gdy był zamknięty. Co gorsze czasem od nieświadomych tego ludzi - ocenia rozmówca.

Po tej sytuacji Dobrowolski jeszcze długo korespondował mailowo z menedżerką regionalną klubu, Katarzyną Sobstyl oraz z menedżerką puntu w Gdańsku. W jednej z wiadomości znalazła się informacja, że nie będzie już wpuszczony na teren siłowni.

Ostateczną wiadomość ze skrupulatnym wyjaśnieniem, ile ma zapłacić, dostał tego samego dnia, w którym próbowaliśmy skontaktować się z gdańską siłownią.

Opłata, ale inna

Wyliczenia były natomiast inne, niż wcześniej go poinformowano. Bowiem Total Fitness wskazał, że za kwiecień musi zapłacić 37,10 zł, a za maj 20,52 zł. Koszty miesięcznego abonamentu zmieniły się z powodu zamkniętej siłowni przez większość dni w tych miesiącach.

Natomiast okazało się, że musi ponieść również opłatę za czerwiec, gdy siłownia była przez cały miesiąc otwarta, czyli 159 zł. W sumie do zapłaty mężczyzna ma 216,62 zł. To z kolei nie zgadzało się z opłatą, którą wskazała mu menedżerka, gdy ostatni raz pojawił się na siłowni. Wtedy otrzymał informację, że ma zaległe 216,50 zł.

- Niestety liczby się nie zgadzają, także wygląda to, jakby teraz próbowali dopasować sobie historię nieprzyjęcia wypowiedzenia - ocenia Dobrowolski.

Przypomnijmy, że według relacji mężczyzny, menedżerka jeszcze w marcu miała go poinformować, że pieniądze będą pobierane do końca maja. Gdy złożył wypowiedzenie w kwietniu, miał się dowiedzieć, że abonament wygasa z końcem czerwca. Gdy w czerwcu pojawił się na siłowni, menedżerka Wiktoria Szymor miała wskazać mu obowiązkową opłatę tylko za miesiące kwiecień i maj.

Kilkukrotnie kontaktowaliśmy się z recepcją gdańskiego punktu Total Fitness, natomiast menedżerka nie znalazła czasu, aby z nami porozmawiać ani oddzwonić. Nie otrzymaliśmy również odpowiedzi mailowej.

Bez odpowiedzi pozostają dodatkowo e-maile kierowane bezpośrednio na pocztę menedżerki regionalnej Katarzyny Sobstyl. Dzwoniliśmy również do prezesa Total Fitness, Adama Śliwińskiego. Nie udało nam się jednak połączyć, na SMS-a również nie otrzymaliśmy odpowiedzi.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(10)
WYRÓŻNIONE
Paker
3 lata temu
A po tym artykule potencjalni klienci będą szerokim łukiem omijać tą siłownię oraz inne tej sieci. I dobrze. Czy to warte jest tych 200 PLN pani "manager"?
28 lat trenin...
3 lata temu
Kierownictwo Total Fitness wykazało się w tym wypadku skrajną niekompetencją i dodatkowo arogancją. Uczęszczałem do siłowni Total Fitness w Warszawie przez wiele lat, ale wyłącznie na kartę Benefit. Nie akceptuję ich umowy i wszystkim odradzam podpisywanie tak skomplikowanych umów jak ich, na bardzo prostą usługę jakim jest korzystanie z siłowni. Wiążą klientów wielomiesięcznymi umowami, żądają dostępu do pobierania środków z konta a wszystko po to aby to wykorzystywać przeciwko klientom i zmuszać ich zamiast zachęcać. Dopóki to tolerujemy i znajdują frajerów podpisujących te wielomiesięczne umowy będą to robić. A może rzecznik praw konsumenta powinien się tym zająć.
Arnold
3 lata temu
Już tam więcej nie pójdę
NAJNOWSZE KOMENTARZE (10)
Alex
3 lata temu
Niestety siłownia total fitnes w Gdańsku Nieborowska to chamstwo ze strony obsługi .Pani menadżer zachowuje się jak pies szczekający przy budzie.Nie powinna taka osoba pracować wśród ludzi.Brak kompetencji personelu sprawiło ,że z całą pewnością nie pójdę tam więcej .
raczej były k...
3 lata temu
A co Total Fitness planuje zrobić z miesiącami gdzie zgodnie z rozporządzeniem siłownie powinny być zamknięte a mimo to od klubowiczów zostały pobrane opłaty. Nie obchodzi mnie to, że otworzyliście siłownie na swoich wymyślonych warunkach i nie możecie zmusić mnie do ćwiczenia pod ryzykiem zarażenia się i płacenia abonamentu. Ponadto nie mógłbym korzystać w pełni ze wszystkich przywilejów siłownie tak jak było to przed pandemią. Niestety poziom dyskusji menagera siłowni zmusza mnie iść do Federacji Konsumenckiej i w ostateczności do sądu.
Waldemar
3 lata temu
No z tego wszystkiego można by wysnuć wniosek, że ten "Total Fitness" to raczej "Total Deception" czyli totalne oszustwo.. Ale ja tam się nie znam.. W każdym razie nieladnie potraktowali klienta, na pewno ja się do nich nie zapisze i rodzinie też nie pozwolę... Wolę po lesie pochodzić..
maratończyk
3 lata temu
chłopie przestań się lansować w lateksie przed lustrem w siłowni - zacznij biegać
9999
3 lata temu
Trzeba być mądrym inaczej żeby na taką prostą usługę podpisywać tak niekorzystną umowę. Ale takich mądrych mamy w Polsce na pęczki. I młodych i starych, po studiach wszelakich i po podstawówce. A powodem jest nie czytanie w ogóle , a ze zrozumieniem w szczególe umów. Sprawa jest prosta-jak nie rozumiem nie podpisuję.