Poczta Polska pokazała wyniki za 2023 rok - informuje portal dlahandlu.pl. Okazuje się bowiem, że strata netto Grupy Kapitałowej Poczta Polska to 461 mln 205 tys. zł. Natomiast strata spółki Poczta Polska SA to 620 mln 962 tys. zł. Ponadto portal wnp.pl, dotarł do informacji, z których wynika, że do czerwca 2024 roku strata spółki wynosi 282 mln zł.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Sebastian Mikosz, prezes Poczty Polskiej, zwrócił uwagę, że popyt na usługi, które przez długi czas były podstawą działalności Poczty Polskiej, maleje. To samo wyzwanie - zdaniem prezesa - dotyka również inne, zagraniczne firmy pocztowe. Przemodelowanie działalności oraz adaptacja do nowych warunków rynkowych to proces, który obejmuje niemal wszystkie europejskie poczty - zauważa Mikosz cytowany przez portal dlahandlu.pl.
Konieczna szybka transformacja spółki
Prezes Mikosz podkreśla, że rosnące koszty pracy, surowców i infrastruktury, a także ograniczenia w zakresie możliwości podnoszenia cen, spowodowały poważne problemy finansowe Poczty Polskiej.
Zdaniem prezesa wyniki spółki jednoznacznie wykazują konieczność szybkiej i kompleksowej transformacji. Przekonuje, że jest to główne zadanie stawiane przez właściciela przed zarządem Poczty Polskiej. Realizacja tak rozumianego szerokiego planu naprawczego pozwoli ustabilizować trudną sytuację finansową spółki, a w dłuższej perspektywie - stworzyć odpowiednie ramy dla jej dalszego rozwoju - podkreśla prezes.
Prezes Mikosz uważa, że odpowiedzią na zmiany na rynku pocztowym, zarówno w Polsce, jak i na świecie, będzie przyspieszenie procesu przekształcania infrastruktury logistycznej z listowej na paczkową oraz dostosowanie oferty usługowej do zmieniających się preferencji klientów.
W sprawozdaniu Poczty Polskiej za 2023 rok szacuje się, że wartość polskiego rynku korespondencji tradycyjnej wyniosła około 4,3 miliarda złotych. Ponadto dane pokazują, że wolumeny krajowych przesyłek listowych w Europie w latach 2007-2016 zmniejszyły się o ponad 25 procent, a w okresie 2013-2016 średnioroczne tempo spadków wynosiło ponad 4 proc. rocznie, osiągając w niektórych krajach poziom spadku 10 proc. rok do roku - informuje serwis dlahandlu.pl.