W poniedziałek ruszyły zapisy na szczepienia przeciw COVID-19 dla 53-latków. Rejestracja odbywa się przez internet, infolinię 989 oraz w punktach szczepień. Ten pierwszy sposób może jednak nie udać się, jeśli pacjent chciałby się zalogować profilem zaufanym przez Envelo. To platforma Poczty Polskiej, która umożliwia m.in. cyfrowe usługi pocztowe.
Od kilku dni trwa awaria, która polega na tym, że klienci nie otrzymują kodów sms-owych, które są niezbędne do weryfikacji koniecznej przy logowaniu. Tym samym klienci nie zarejestrują się na Internetowe Konto Pacjenta ani np. nie złożą PIT-u.
Choć klienci pierwsze problemy klienci zaczęli sygnalizować w piątek, firma nie poinformowała o awarii na swoich kanałach przeznaczonych do komunikacji. W internecie klienci skarżą się na brak jakichkolwiek informacji lub sprzeczne komunikaty.
W poniedziałek po godzinie 13 skontaktowaliśmy się z infolinią Envelo. Zapewniono nas, że awaria została już usunięta, z wpisów internautów na Fb wynika, że nadal mają problemy z uwierzytelnieniem. Czekamy na oficjalne stanowisko firmy.