Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. KRO
|
aktualizacja

Zarząd PAŻP i związkowcy zasiądą do rozmów. Tematem będą wynagrodzenia kontrolerów

87
Podziel się:

Kolejna odsłona kryzysu Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej. Na poniedziałek zaplanowane są dalsze negocjacje kierownictwa PAŻP i Związku Zawodowego Kontrolerów Ruchu Lotniczego. Tematem rozmowy będą warunki wynagrodzenia - informuje Agencja we wspólnym komunikacie z ZZKRL. Czas ucieka, gdyż z końcem kwietnia pracę ma zakończyć 170 specjalistów.

Zarząd PAŻP i związkowcy zasiądą do rozmów. Tematem będą wynagrodzenia kontrolerów
Pustki w wieżach ruchu lotniczego? PAŻP nie chce do tego dopuścić (zdj. ilustracyjne) (PAP, Andrzej Grygiel)

We wspólnym komunikacie obie strony przypomniały, że w listopadzie 2021 r. wprowadzono w PAŻP nowy regulamin wynagradzania, który zmienił obowiązujące przez 10 lat zasady.

Nowy regulamin uzyskał poparcie dwóch reprezentatywnych związków zawodowych – Związku Zawodowego Pracowników Technicznych PAŻP i kontrolerskiego Ogólnopolskiego Związku Zawodowego Służb Ruchu Lotniczego, a także Organizacji Zakładowej NSZZ "Solidarność" nr 3237 w Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej oraz Związku Zawodowego Pracowników PAŻP – czytamy.

Większość zespołu z Warszawy odejdzie?

Nie zgadzają się z nim jednak kontrolerzy z Warszawy zrzeszeni w Związku Zawodowym Kontrolerów Ruchu Lotniczego. W związku z tym w grudniu 2021 r. 44 osoby złożyły wypowiedzenia lub oświadczenia woli o nieprzyjęciu nowych warunków pracy i płacy. W styczniu - kolejne ponad 130 osób. Od grudnia też trwa spór zbiorowy.

Dalsza część artykułu znajduje się pod materiałem wideo

Zobacz także: Kontrolerzy lotów masowo rezygnują z pracy. "Trzeba mieć partnera do rozmów"

Kryzys w PAŻP przybrał taką skalę, że stanowiskiem zapłacił dotychczasowy prezes Agencji. Janusza Janiszewskiego na stanowisku zastąpiła Anita Oleksiak decyzją ministra infrastruktury Andrzeja Adamczyka. To ona ma teraz odpowiadać za dialog ze związkowcami.

"W efekcie podjętych niezwłocznie negocjacji, w ramach budowania zaufania i dobrej współpracy, Zarząd ZZKRL zgodził się przedłużyć okres wypowiedzeń zmieniających 15 z 44 osób do 8 kwietnia 2022 r. do godziny 24.00. Pozostałe 29 osób definitywnie rozwiązało umowy z PAŻP" – przekazano. – "Kierownictwa PAŻP oraz ZZKRL mają nadzieję na konstruktywny dialog podczas dalszych negocjacji, do których przystąpią 4 kwietnia 2022 r." – dodano.

ZZKRL: nowa prezes chce rozwiązać kryzys

Pewien optymizm przebrzmiewa również z komunikatu zamieszonego na stronie ZZKRL. Związkowcy wskazują, że na spotkaniu zapoznawczym "nowa prezes podjęła próbę rzeczowych rozmów zmierzających do rozwiązania kryzysu".

Jak informowała w czwartek PAŻP, "głównymi celami nowej prezes PAŻP będzie zapewnienie bezpieczeństwa w przestrzeni powietrznej, kierowanie procesem odbudowy branży lotniczej po pandemii i utrzymanie pozycji Agencji w Europie".

W drugiej połowie stycznia PAŻP wdrożyła nowy regulamin wynagradzania. Agencja podkreśla, że wypracowała go wspólnie ze stroną społeczną, a zielone światło dla niego dał minister infrastruktury. Po zmianach kontrolerzy ruchu lotniczego mogą zarobić do 45 tys. zł miesięcznie, z uwzględnieniem środków z funduszu premiowego. Ponadto każdy z pracowników Agencji może otrzymać dodatkowo wynagrodzenie za pracę w rozwojowych projektach prowadzonych przez PAŻP.

PAŻP informowała wówczas, że na nowe zasady nie zgadza się grupa kontrolerów z Warszawy. Agencja informowała na początku lutego br., że ma do czynienia ze składanymi rezygnacjami z pracy przez kontrolerów obszaru i zbliżania z Warszawy – "blisko 170 osób znajduje w okresie wypowiedzenia, który dla większości zakończy się pod koniec kwietnia 2022 r.". Według danych na luty zatrudnionych było 208 kontrolerów obszaru i zbliżania w Warszawie.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(87)
WYRÓŻNIONE
Konstytucjoła...
3 lata temu
A ile za pierdzenie w stołek zarabia pani prezes? Kontrolerzy to wysokiej klasy specjaliści odpowiadający za bezpieczeństwo tysięcy ludzi i milionów dolarów w tym samym momencie. Nie oburza was, że nic nie robiący pisowski prezes niepowstałego centralnego portu lotniczego zarabia 50 tys. miesięcznie a dwie pisowskie panie dyrektorki w NBP, za robienie dobrze glapinskiemu, ponad 60 tys. Oburzenie bo fachowiec odpowiadający za bezpieczeństwo lotnictwa zarabia dobrze. Żwnua.
doradca.
3 lata temu
Najwyższa pora obniżyć zarobki Głapowi ,Obajtkowi tym z pseudo rad nadzorczych a dać tym co naprawdę ciężko tyrają .
Kaziu
3 lata temu
Widać bezradność i dyletanctwo rządzącej mafijnej pisowskiej Sekty Kaczyńskiego. Należy zrobić wszystko, aby odebrać władzę pisowskiej MAFII i wsadzić ich na wiele lat ZA KRATY...
NAJNOWSZE KOMENTARZE (87)
fdfds
3 lata temu
sciagnac z innych miast na pewno beda zadowoleni....Warszawa jest rozpasana
Polak prawdzi...
3 lata temu
Tylko PiS tylko narodowy-socjalizm uratuje Polskę przed Putinem, totalnymi, emigrantami, covidem, lgbt i innymi zb0czeniami. Pan prezes jest tego gwarantem, budowy wielkiej Polski, pokazał, że zwykły człowiek się liczy. Nasz dowódca generał Kukuła już ma gotowe plany zdławienia buntu, nie po to trenujemy, żeby siedzieć w koszarach. Murem za polskim mundurem. Na Węgrzech już pokazaliśmy jak tępi się lewicę.
Wróżka
3 lata temu
No to już daliście im kasę taka jaka sobie nadludzie życzą? Nie no to za chwilę dacie. Nie zapomijcie przywrócić podwójne a może i potrójne dyżury bo ruch u nas taki ze muszą się wzajemnie pilnować aby nie pousypiac i z krzeseł nie spaść. A i w nagrodę dajcie premie no i koniecznie co roku po merolku ni i co tam jeszcze kasta sobie wymyśli no może jakiś tatuazyk tu i tam
Polak
3 lata temu
Zlikwidować lotniska tylko jedne w Warszawie
ludzie...
3 lata temu
nie chodzi o żądania płacowe. takie komentarze piszą chyba prezesiki z PAŻP. chodzi o to, że chcą zamiast zespołów dwuosobowych zrobić jednoosobowe dyżury. grozi to doprowadzeniem do tragedii, gdy zdarzy się niespodziewana sytuacja! jak jeden człowiek ma pilnować zagrożonego samolotu i kilku innych w tym samym czasie?!
...
Następna strona