- Czy wiecie, że kupujecie reklamy w polskiej grupie nadawców publicznych #TVP, finansując obrzydliwą nienawiść do LGBT? – napisała użytkowniczka o nicku Claire Underwood . Zestawiła przy tym dwa zdjęcia: opisywanej reklamy na portalu oraz tego, co pojawia się na TVP.info po wpisaniu hasła „tęczowa zaraza”.
O sprawie informuje serwis Wirtualne Media.
Centrala Carrefoura podziękowała za tę uwagę i zapewniła, że wskazane przez internautkę treści "nie odzwierciedlają wartości firmy". Na zapewnieniach się nie skończyło: na pewien czas wstrzymano też kampanie reklamową.
O komentarz "Wirtualne Media" poprosiły Carrefour Polska. Biuro prasowe w oświadczeniu przyznało, że "wskazana w poście na Twitterze reklama została błędnie wyświetlona w związku z zautomatyzowanym zakupem kampanii reklamowych na platformach VOD".
- Natychmiast zareagowaliśmy wstrzymując ją oraz wdrażając silniejsze wykluczenia dla tego rodzaju automatycznych kampanii reklamowych (wykluczenia dot. m.in. tematów związanych z rasizmem, dyskryminacją, seksem, przemocą, itp.). Nasza sieć nie planuje zmian swojej dotychczasowej polityki reklamowej - czytamy w oświadczeniu.
Głos zabrał również Samuel Pereira, zastępca kierownika redakcji mediów interaktywnych TAI.
- Jesteśmy portalem informacyjnym, informujemy. Nie wiem skąd pomysł, żeby konsultować artykuły z francuskim sklepem spożywczym – napisał na Twitterze.