"Płatnicy składek i ubezpieczeni mają już dostęp do danych o kwarantannie lub izolacji domowej na portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS" - poinformował ZUS.
Oznacza to, że już teraz nasz pracodawca może zobaczyć w internetowym systemie, czy sanepid skierował nas na kwarantannę. Jeśli tak - możemy ubiegać się o świadczenie chorobowe.
Co ważne - informacje w PUE dotyczą tylko osób, których kwarantanna trwała 22 październik albo zaczęła się później.
Jak uzyskać świadczenie chorobowe na kwarantannie?
O świadczenie chorobowe na kwarantannie można ubiegać się bezpośrednio od ZUS. Wtedy trzeba złożyć wniosek o zasiłek chorobowy do Zakładu lub za pośrednictwem swojego pracodawcy. Wniosek można wypełnić i wysłać elektronicznie za pośrednictwem PUE ZUS.
ZUS po otrzymaniu wniosku, zweryfikuje informację o kwarantannie lub izolacji domowej w oparciu o odpowiednie dane z systemu informatycznego Centrum e-Zdrowia, z którego pobiera dane o kwarantannie.
Z kolei jeśli chodzi o świadczenie, które wypłaca nam pracodawca, wystarczy informacja o kwarantannie lub izolacji, która będzie znajdować się w panelu Płatnika w zakładce "kwarantanna, izolacja domowa".
ZUS przypomina, że nie potrzeba składać papierowego oświadczenia do ZUS lub do pracodawcy o nałożonej kwarantannie. Jeśli informacja jeszcze nie pojawiła się w systemie, dobrze jest jednak poinformować telefonicznie pracodawcę, o tym, dlaczego nie ma nas w pracy.