Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
Artykuł Sponsorowany
|
aktualizacja
Płatna współpraca z Grupą Żabka

Zaufało nam już ponad 11 mln klientów

Podziel się:

Żappka jest jedną z najchętniej instalowanych aplikacji na smartfonach Polaków. W czym tkwi tajemnica sukcesu tej aplikacji? O to zapytaliśmy Dominikę Gofron, Consumer App Director w Żabka Polska.

Zaufało nam już ponad 11 mln klientów
(materiały partnera)

Żappka to jedna z najpopularniejszych bezpłatnych aplikacji na polskim rynku. Ile osób ją pobrało, ilu użytkowników dziennie z niej korzysta?

W pracy nad aplikacją Żappka myślimy klientocentrycznie. Jakość i jej ocena przez naszych użytkowników są kluczowymi aspektami naszej pracy. Aplikacja Żappka w ostatnim zestawieniu najlepszych aplikacji w kategorii zakupów plasuje się na 1. miejscu (dane z App Store, kategoria najlepsze bezpłatne aplikacje zakupowe z dnia 30.05.2023). Zaufało nam już ponad 11 mln klientów, którzy pobrali aplikację Żappka na swoje telefony.

Jedną z ostatnio wprowadzonych nowości w Żappce jest Żabu – pierwsza na europejskim rynku gra retail. Dlaczego sieć zdecydowała się wejść w rynek gier? Jak pomysł przyjęli klienci?

Tworząc aplikację Żappka, bardzo dużą uwagę przywiązujemy do trendów rynkowych. Kluczowa jest dla nas także opinia naszych klientów. Chcemy, by mieli oni czynny udział w jej rozwoju. Decyzja o wdrożeniu Żabu jest wynikiem jednego z badań, które przeprowadziliśmy w 2021 roku, gdzie wdrożenie modułu gamingowego było najwyżej ocenianym pomysłem. W marcu tego roku udostępniliśmy moduł wszystkim appkowiczom, a na świecie pojawiło się prawie milion wirtualnych zwierzątek, czyli Żabu. Obecnie pracujemy nad nowymi funkcjonalnościami, które pojawią się w Żabu już w lipcu. Wśród rozwiązań, które się pojawią są m.in. znane i lubiane przez użytkowników naszej aplikacji wyzwania w Żabu odsłonie, będziemy testować wykorzystanie technologii AR, planujemy również redesign minigier – wzbogacimy je o element rywalizacji między użytkownikami. Żabu będzie bardziej interaktywne, co oznacza, że będzie reagować (dosłownie) na działania gracza. Przy tworzeniu reakcji będziemy testować rozwiązania sztucznej inteligencji, by jak najlepiej spersonalizować przekaz i uatrakcyjnić tym samym korzystanie z modułu.

Bardzo dobrze przyjęta przez konsumentów została subskrypcja na kawę, czyli Kawonament. W pierwszym miesiącu po premierze Żabka sprzedała ponad 6 500 subskrypcji. Skąd pomysł na oferowanie kawy w modelu subskrypcyjnym i czy jest szansa, że niebawem klienci będą mogli w ten sposób kupić inne produkty z oferty sieci?

Zadaniem naszej aplikacji Żappka jest budowanie długofalowych relacji z klientami sieci i proponowanie takich ofert i działań, które pomogą pogłębić te relacje. Chcemy, aby nasz produkt możliwie jak najlepiej odpowiadał na oczekiwania klientów i oferował takie rozwiązania, które będą dla nich wygodne, opłacalne, ciekawe. Wierzymy, że za taką postawą przychodzą efekty, które gwarantują realizację celów biznesowych. I tu należy upatrywać źródła pomysłu.

Model subskrypcyjny jest mechanizmem lojalnościowym, który działa na poziomie racjonalnym. Powinien gwarantować bardzo dobre warunki za deklarację lojalności klienta. Nie ma tutaj drugiego dna. Rozwiązanie musi mieć sens dla klienta. Kawa, jest kategorią lubianą przez wielu. Jest spożywana rytualnie, codziennie, z nawyku, często na mieście i naszym zdaniem idealnie wpisuje się w ten model.

Bezustannie pracujemy nad nowymi, ciekawymi mechanikami, by móc pozytywnie zaskakiwać użytkowników naszej Żappki. Mogę powiedzieć tylko, że rozwój modelu subskrypcyjnego w aplikacji jest w obszarze naszych rozważań.

Nowością w aplikacji jest także możliwość wymiany zbieranych za zakupy punktów lojalnościowych, tzw. żappsów, na benefity od partnerów zewnętrznych. Można w ten sposób uzyskać rabat np. w popularnym sklepie sportowym czy na przejazd z jednym z przewoźników. Żappsy stają się więc pewnego rodzaju walutą. Czy to oznacza, że wkrótce będziemy nimi mogli płacić za zakupy?

Pracujemy nad wieloma scenariuszami i kierunkami rozwoju naszego programu lojalnościowego. Niewątpliwie, naszym nadrzędnym celem jest umacnianie roli żappsów jako centralnego elementu całego ekosystemu. Wszystko w duchu filozofii wygody dla naszych klientów. Żappsy będą gwarantować naszym klientom, będącym użytkownikami aplikacji, coraz więcej możliwości. Analogia do waluty jest zasadna. Lubimy pieniądze, bo pozwalają one realizować nie tylko potrzeby, ale też zachcianki czy nawet marzenia. Żappsy mają realizować podobne zadanie, a są przy tym niczym innym jak podziękowaniem dla naszych klientów za to, że są z nami.

Subskrypcja na kawę, akcje promocyjne angażujące klientów, możliwość śledzenia przesyłki. Jakie jeszcze funkcjonalności mogą pojawić się w Żappce?

Stawiamy sobie ambitne wyzwania, aby każdego dnia zaskakiwać naszych klientów, aby dbać o ich pozytywne doświadczenia z aplikacją i sklepem. W kolejnych odsłonach aplikacji Żappka można spodziewać się kontynuacji i rozwoju modeli subskrypcyjnych na innych kategoriach, rozwoju ciekawych pakietów promocyjnych dla użytkowników aplikacji, nowych odsłon Piniaty oferujących codziennie promocje dnia z ulubionych kategorii klientów aplikacji, rozwoju strefy "Wszystko za żappsy" z liderami rynkowymi w swoich kategoriach, budowania zielonej walut (żappsów) i wielu innych asetów. A to wszystko pod parasolem kluczowego dla nas projektu hyperpersonalizacji. Nie o wszystkim mogę mówić, ale zapewniam, że kolejne miesiące przyniosą naszym klientom wiele benefitów z posiadania i używania aplikacji Żappka, która rozwija się zgodnie z hasłem przewodnim Żabki "Uwolnij swój czas".

W czym tkwi tajemnica sukcesu Żappki?

Sukces aplikacji Żappka to fakt, iż stała się przepustką klienta do świata phygital, czyli połączenia świata fizycznego (physical) sieci ponad 9400 sklepów Żabka z cyfrowymi asetami Żabki (digital). Obecny konsument jest mocno związany z tym pojęciem, ponieważ żyje w erze, w której technologia cyfrowa i doświadczenia w świecie rzeczywistym stają się coraz bardziej od siebie zależne. Jesteśmy tam z naszym konsumentem, nieustannie rozwijamy aplikację o nowe funkcjonalności oparte zarówno na ekosystemie żappsów, jak i elementach gamingowych, nowych technologiach. Warto wspomnieć tu o Piniacie, przelewaniu żappsów innym użytkownikom lub na cele charytatywne, możliwości wydawania żappsów u naszych partnerów takich jak CCC, Decathlon, Maczfit czy Freenow, możliwości odbierania paczek, płatności Żappka Pay czy korzystania ze sklepów autonomicznych Żabka Nano.

Aplikacja Żappka dzisiaj to intuicyjny interfejs, program lojalnościowy, dostęp do aktualnych promocji, integracja z coraz większą ilością usług, szybka i sprawna komunikacja oraz nowoczesne asety cyfrowe. To wszystko to dziś jednak za mało, aby zdobyć i utrzymać konsumenta, który jest coraz mniej responsywny na ogólne przekazy czy komunikację lub aplikacje pełniące pojedyncze funkcjonalności. Dzisiaj, w dobie dynamicznie przyrastających aplikacji mobilnych na rynku, to również walka o przestrzeń na telefonie naszego konsumenta. Dlatego stawiamy na dynamiczny rozwój Żappki w takich kierunkach jak: hyperpersonalizacja, szukanie synergii wewnątrz Grupy Żabka, budowanie jednego wspólnego ekosytemu, obecność na kanałach takich jak Discord, Roblox czy wykorzystanie czatu GPT.

Płatna współpraca z Grupą Żabka

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
Artykuł sponsorowany