Do wyborów jeszcze dwa miesiące, ale działania partii, które będą walczyć o głosy Polaków, już widać w sieci. Fundacja Odpowiedzialna Polityka przeanalizowała wydatki partii na reklamy w serwisach koncernu Meta, czyli właściciela m.in. Facebooka. 10 sierpnia to PiS był na czele rankingu.
Na wykresie zaprezentowanym przez organizację widać to bardzo wyraźnie.
W ciągu ostatniego miesiąca przed ogłoszeniem wyborów partie i inne instytucje polityczne tylko w serwisach Meta (firma, do której należy Facebook i Instagram - przyp. red.) wydały blisko 1 119 000 zł na reklamy. 10 sierpnia rekordzistą dziennych wydatków zostało PiS, przeznaczając blisko 30 tys. zł na reklamy - przekazała we wtorek Fundacja Odpowiedzialna Polityka.
Przypomnijmy: wybory parlamentarne odbędą się 15 października. Taką datę ogłosił w ubiegłym tygodniu prezydent Andrzej Duda. Krajowe Biuro Wyborcze szacuje, że liczba lokali wyborczych w nadchodzących wyborach parlamentarnych wzrośnie o około 15 proc., czyli w granicach 4 tys. Dziś lokali do głosowania jest 27 tys.
Wraz z wyborami parlamentarnymi odbędzie się ogólnokrajowe referendum, w którym aktualnie rządząca partia zada Polakom cztery pytania.