O sprawie pisze "Gazeta Wyborcza", która przypomina słowa z 2017 roku ówczesnego marszałka województwa Jacek Krupy. Zapoczątkował on akcję "Montevideo", co po hiszpańsku znaczy "widzę góry".
W myśl swojej nazwy akcja miała zapewnić użytkownikom tzw. zakopianki widok na Tatry, które przysłonięte są przez rzeszę billboardów. Jak podaje "Wyborcza", zniknął już jeden z nich, na którym widniał wizerunek Magdy Gessler, reklamującej restaurację zlokalizowaną w Bukowinie Tatrzańskiej.
Choć to z innego powodu, gdyż słynna restauratorka zakończyła współpracę z lokalem. Jednak na opuszczonym miejscu nie pojawił się nowy billboard.
Reklamy zlokalizowane przy tzw. zakopiance dotychczas nie były sankcjonowane prawnie. Jako pierwsza w tym kierunku kroki podjęła Rada Miasta Nowego Targu, która pod koniec zeszłego roku przyjęła uchwałę nakładającą na firmy i osoby prywatne obowiązek zadeklarowania, że posiadają "urządzenie bądź tablicę reklamową".
Na takowe zostały też nałożone stosowne opłaty: 2 zł opłaty stałej i 0,10 zł za każdy metr kwadratowy reklamy dziennie. Kto nie dostosuje się do nowych przepisów, ten będzie musiał zapłacić karę. Jak pisze "Wyborcza", podobne rozwiązania opracowują już kolejne gminy, przez które przebiega słynna droga.