Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Marcin Łukasik
|
aktualizacja

Zbliża się wielka fuzja na rynku kolejowym. Bruksela dała zielone światło

12
Podziel się:

To już pewne. Francuski Alstom, producent superszybkich pociągów TGV, przejmie dział produkcji kolejowej spółki Bombardier.

Bombardier Transportation to dział kanadyjskiej spółki Bombardier, która działa w sektorach  budownictwa, nieruchomości, telekomunikacji i mediów.
Bombardier Transportation to dział kanadyjskiej spółki Bombardier, która działa w sektorach budownictwa, nieruchomości, telekomunikacji i mediów. (PAP/EPA)

Ta transakcja może sprawić, że francuski Alstom będzie drugim co do wielkości producentem kolejarskim na świecie, zaraz po chińskim CRRC. O co dokładnie chodzi? Francuzi od dłuższego czasu mieli chrapkę na firmę z Kanady - Bombardier Transport. Właśnie udało się dobić targu.

Komisja Europejska dała zgodę na przejęcie. Warunek jest taki, że francuski producent szybkich pociągów TGV, musi sprzedać część aktywów. Chodzi dokładnie o jedną z francuskich fabryk kolei i zakłady produkcyjne w Hennigsdorf w Niemczech.

Doprecyzujmy, że Alstom to gigant w branży transportu kolejowego. Firma sprzedaje pociągi dużych prędkości, pociągi metra, tramwaje i e-autobusy.

Zaś Bombardier Transportation to dział kanadyjskiej spółki Bombardier, która działa w sektorach budownictwa, nieruchomości, telekomunikacji i mediów.

Zobacz także: Obejrzyj: Zmiany w Kodeksie pracy. Duża nowelizacja już jesienią

Zapisz się na nasz specjalny newsletter o koronawirusie.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(12)
WYRÓŻNIONE
Bobo
4 lata temu
Aż dwie fabryki? Przecież to gigant!!! I jak się to ma do 80% sprzedaży stacji Lotosu? Nawet razem z Orlenem nie będzie to koncern wielkości BP czy Shell, że o Totally czy Esso nie wspomnę. Taka to europejska sprawiedliwość Komisji!!! Tfu!
Wrocławiak
4 lata temu
Szkoda, że Pafawagu, Wrozametu czy Polaru już nie ma.
Diesel
4 lata temu
A komu sprzedaja? Chinczykom??? Haha
NAJNOWSZE KOMENTARZE (12)
Misza
4 lata temu
A co z Rosją tam takie szybkie pociągi by się przydały ale tam bieda.
zzzz
4 lata temu
pOŁĄCZY SIĘ ORLEN Z LOTOSEM A Z WYPEŁNIANIEM WARUNKÓW SIĘ POCZEKA......:)))
KIEPSKI STRAT...
4 lata temu
Do Bobo: to nie UE napierała na fuzję Orlenu i Lotosu; firmy ( w skrócie ) kupują inne firmy w celu: wzmocnienia na rynku ( jeżeli połączone dwie firmy wzmacniają razem swoją pozycję ) lub w celu zniszczenia konkurenta na rynku; ...., Bajtek ( wraz z PiSem ) dokonał ''cudu gospodarczego'' - z dwóch potężnych firm na rynku zrobił jedną, która ogółem będzie miała mniejszą wartość rynkową niż przed połączeniem, sprytne, prawda ...? a jaki w tym cel: idź, popytaj Bajtka, może zadowolonego ( ?!?? ) Krzywoustego a może wielkiego stratega, wujka ( ojcem niestety ( ??!!! ) nie jest ) narodu Jarka Średniego ... takie to robimy interesy, UE podała warunki, my tego nie musieliśmy wykonać, ale widocznie lepiej stracić, żeby zyskać ............. ????
Diesel
4 lata temu
A komu sprzedaja? Chinczykom??? Haha
TAK NIEMCY DB...
4 lata temu
Warunek jest taki, że francuski producent szybkich pociągów TGV, musi sprzedać część aktywów. Chodzi dokładnie o jedną z francuskich fabryk kolei i zakłady produkcyjne w Hennigsdorf w Niemczech.