Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. PBE
|

"Zmarnowane pieniądze". 8 milionów złotych na perony dla 23 pasażerów

37
Podziel się:

"Budowa bez analiz nowych peronów przystanku Patrzyków na magistrali Warszawa-Poznań trwała 6 miesięcy, spowodowała utrudnienia w ruchu i kosztowała blisko 8 mln zł" - napisał w serwisie X wiceminister infrastruktury Piotr Malepszak.

"Zmarnowane pieniądze". 8 milionów złotych na perony dla 23 pasażerów
Pociągi Kolei Wielkopolskich od marca zatrzymują się na stacji w Patrzykowie. Zdj. ilustracyjne (PAP, Jakub Kaczmarczyk)

Od 10 marca w woj. wielkopolskim działają dwa nowe przystanki kolejowe - Piła Fabryczna i Patrzyków w powiecie konińskim. "Przystanek w Patrzykowie na linii Warszawa Zachodnia – Kunowice utworzono przy przejeździe kolejowo-drogowym. Umożliwić ma dobre dojazdy pociągiem w kierunku Konina i Koła" - informował kilka miesięcy temu poznan.tvp.pl.

Podkreślono, że przystanki mają po dwa perony. Dodatkowo zamontowano na nich wiaty z ławkami oraz oświetlenie. PKP Polskie Linie Kolejowe za przystanek w Patrzykowie zapłaciło 7,8 mln zł, a w Pile 4 mln zł.

Zdaniem Piotra Malepszaka inwestycja w Patrzykowie to "zmarnowane" pieniądze, gdyż od momentu oddania przystanku do użytku zatrzymało się przy nim 4 tys. pociągów, a skorzystało jedynie 23 pasażerów.

Nowe przystanki od PiS

"Rzeczpospolita" przypomina, że to rząd Zjednoczonej Prawicy zdecydował o powstaniu przystanku w Patrzykowie w ramach programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych w latach 2021-2025. Całkowity budżet programu wynosi 1 mld zł.

Jak donosił lokalny serwis lm.pl mieszkańcy Patrzykowa kilka miesięcy temu świętowali powrót pociągów po 30 latach nieobecności. "Przystanek w Patrzykowie został zlikwidowany w latach 1997–1998, mimo ogromnych protestów mieszkańców i lokalnych środowisk. Pisano wówczas petycje do ówczesnych władz, pikietowano, a nawet blokowano tory. Mieszkańcy podkreślali wówczas, że wraz z likwidacją przystanku zabiera im się wygodne i szybkie połączenie z Koninem i Kołem" - czytamy w marcowej relacji na lm.pl.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
infrastruktura
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(37)
WYRÓŻNIONE
Jan
5 miesięcy temu
Nie jestem za ***,ale jak pociągi nie jeżdżily tyle lat, to trudno się dziwić, że po krótkim czasie pasażerowie będą pchali się drzwiami i oknami
pszczoła
5 miesięcy temu
Ważne że teraz żadne przystani nie powstaną , ale uśmiechać się , uśmiechać się
zwykły obywat...
5 miesięcy temu
bardzo dobrze że pociągi stają po tylu latach ludzie wyemigrowali za pracą ale przy dogodnym połączeniu będą wracać. Od dawna wiadomo że kolej to okno na świat dla ludzi nie każdy jeździ samochodem. A tak dzieci do szkół i pracownicy mają bezpieczny transport. Stop wykluczeniu komunikacyjnemu!
NAJNOWSZE KOMENTARZE (37)
SirFranx
5 miesięcy temu
To smutne, że minister infrastruktury nie rozumie od czego jest infrastruktura. Mierzenie od marca do teraz jest trochę nieuczciwe, bo wiele może się zmienić np. we wrześniu. Zmiany w nawykach transportowych ludzi to powolny proces, a jeszcze wolniejszy jest rozwój dodatkowej infrastruktury w okolicy. A jeśli rzeczywiście mierzono to na podstawie sprzedaży biletów, to szkoda słów. Nawet jeśli to standardowa procedura, to tweet przedstawia liczbę nieuczciwie. A na koniec uważam, że samochody powinny być zakazane
Tak
5 miesięcy temu
Powyzej 10 to miasto. Sam przystanek jest inwestycja na 50 lat wiec narzekanie , dostepnosc jest wazniejsza moga pozniej powstac osiedla majac komunikacje a zatrzymanie nic nie kosztuje
Daniel
5 miesięcy temu
Portal często publikuje artykuły sprzyjające pewnym kierunkom niestety niezbyt optymistycznym
Zofia
5 miesięcy temu
Najlepiej wszystko zlikwidować, pieniędzy nie było nie ma i nie będzie, wszystko przeskalowane.Fabryki na zachodzie potrzebują rąk do pacy, ale aborcja do woli.Czy za czasowów historycznie przeszłych nie było już tak.Condominium .......
Oto PiS
5 miesięcy temu
Włoszczowa bis
...
Następna strona