Ceny w listopadzie 2023 r., w stosunku do listopada 2022 r., wzrosły w 7 grupach towarowych: cement, wapno (+15%), farby, lakiery (+7%), chemia budowlana (+5%), otoczenie domu (+4%), wyposażenie, AGD (+1%), instalacje, ogrzewanie (+1%) oraz ogród i hobby (+1%). Spadek cen nastąpił w 13 grupach: motoryzacja (-1%), dekoracje (-1%), narzędzia (-2%), sucha zabudowa (-2%), stolarka (-2%), oświetlenie, elektryka (-2%), płytki, łazienki, kuchnie (-2%), izolacje wodochronne (-3%), ściany, kominy (-3%), wykończenia (-5%), dachy, rynny (-6%), izolacje termiczne (-8%) oraz płyty OSB, drewno (-26%).
Ceny produktów w okresie I-XI 2023 r., w porównaniu z analogicznym okresem 2022 r., wzrosły w 17 grupach towarowych: cement, wapno (+25%), farby, lakiery (+13%), chemia budowlana (+10%), ogród i hobby (+9%), sucha zabudowa (+9%), wyposażenie, AGD (+7%), wykończenia (+7%), motoryzacja (+6%), instalacje, ogrzewanie (+6%), stolarka (+5%), płytki, łazienki, kuchnie (+5%), narzędzia (+4%), dekoracje (+4%), oświetlenie, elektryka (+3%), izolacje wodochronne (+3%), ściany, kominy (+2%), oraz otoczenie domu (+1%). Spadek cen wystąpił w 3 grupach: dachy, rynny (-3%), izolacje termiczne (-8%) oraz płyty OSB, drewno (-20%).
Grupa PSB
Grupa PSB Handel S.A. z siedzibą w Wełczu k./Buska-Zdroju, działa na rynku od 25 lat, jest największą i najszybciej rozwijającą się siecią hurtowni materiałów budowlanych oraz marketów dom i ogród w Polsce. Obecnie Grupa zrzesza 428 małych i średnich, rodzinnych firm z terenu całej Polski, które prowadzą handel w 286 składach budowlanych, w 359 marketach PSB Mrówka oraz w 77 placówkach handlowych PSB Profi. W punktach tych pracuje ok. 14 tysięcy osób
Łączne przychody partnerów PSB ze sprzedaży materiałów budowlanych oraz do domu i ogrodu, w 2022 r. osiągnęły pułap 9,6 mld zł i były o 8% wyższe niż przed rokiem. Zaś przychody Grupy PSB Handel S.A. (centrali) wyniosły 4,2 mld zł i były wyższe o 10% niż przed rokiem. Udział w krajowym rynku dystrybucji materiałów budowlanych szacowny jest na ok. 15%. W 2023 roku znajomość marki Grupy PSB deklarowało ok. 60% Polaków, sieci sklepów PSB Mrówka 76%, a placówek PSB Profi 43%.
Materiał sponsorowany przez Grupa PSB Handel S.A.