Jak podaje Bloomberg, celem restrukturyzacji i cięcia kosztów jest zwiększenie rentowności ze sprzedaży MAN o 8 proc. do 2023 roku.
Zamknięcie grozi zakładom w Steyr w Austrii, oraz w Plauen i Wittlich w Niemczech.
Likwidacja 9,5 tys. stanowisk pracy ma poprawić wynik operacyjny firmy o 1,8 miliarda euro.
Redukcja zatrudnienia w MAN to kolejne masowe zwolnienia w niemieckim przemyśle motoryzacyjnym. Wcześniej decyzje o likwidacji miejsc pracy podjęły m.in. Mercedes-Benz Daimler oraz dostawcy tacy jak Schaeffler AG i Continental AG.
Na te decyzje wpłynął globalny kryzys wywołany przez pandemię koronawirusa i wywołany nim spadek popytu na samochody.
MAN jest częścią Traton SE, notowanego na giełdzie działu produkcji samochodów ciężarowych Volkswagena, który został utworzony, aby konkurować z globalnymi rywalami, takimi jak Daimler AG i Volvo AB.