Piotr i Paweł tym samym zniknie z polskiego rynku. Rebranding zmieni jego punkty na Spar i Eurospar. Transakcja kupna-sprzedaży została zawarta już w maju, ale dopiero teraz zatwierdził umowę pomiędzy obiema spółkami UOKiK.
Spar Group przejmie po wykupionej firmie ok. 70 lokali. Tak mała ilość jest spowodowana tym, że w ostatnich latach Piotr i Paweł regularnie oddawał swoje lokalizacje innym markom, np. Biedronce czy Carrefourowi.
- Działania, które podejmiemy w sklepach Piotr i Paweł, to początek naszej ekspansji oraz rozwoju sieci pod marką Spar, do której od kwietnia 2019 mamy wyłączne prawa w Polsce – powiedział Rob Philipson, cytowany przez portal gazeta.pl, odpowiedzialny za polski rynek w Spar Group.
Podkreślenie posiadania "wyłącznych praw” nie jest przypadkowe, bowiem marka z siedzibą w RPA rywalizuje w sądzie o logo i nazwę Spar na polskim rynku, o czym informowaliśmy na money.pl. W lutym holenderska grupa Spar International wypowiedziała umowę na działalność w Polsce grupie Spar Polska i przyznała ją Spar Group z Południowej Afryki.
Spar Polska pozostanie Sparem. Sąd zmienia zdanie
Spar Polska jest w posiadaniu spółki Bać-Pol, która znajduje się w postępowaniu sanacyjnym. To ona udziela licencji mniejszym franczyzobiorcom. Natomiast Spar Group miała nakłaniać ich do przejścia pod swoje skrzydła nieprawdziwymi informacjami o polskiej spółce. Postępowania toczą się zarówno przed polskimi, jak i holenderskimi sądami.
Spar International posiada niemal 13 tys. punktów na całym świecie, co czyni z nich największą markę franczyzową.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl