Jak przekazało w czwartek wydawnictwo Burda Media Polska, wersje drukowane i serwisy internetowe magazynów "Focus", "Focus Historia", "Focus Coaching" i "Elle Man" i "Samo Zdrowie" - wkrótce znikną z rynku. "Wydawnictwo tłumaczyło, że przyczyną zakończenia wydawania tytułów były rosnące ceny papieru, energii i usług oraz zmiany w zachowaniach konsumenckich" - czytamy.
Z nieoficjalnych informacji portalu wirtualnemedia.pl wynika, że w związku z decyzją firmy pracę może stracić ponad 20 osób. "Nasz informator twierdzi, że z pracą pożegnają się całe zespoły redakcyjne "Focusa", "focus.pl", "Elle Man", "elleman.pl", "Samego Zdrowia" oraz kilka osób z biura reklamy" - pisze serwis.
Znikną popularne gazety
Wydawnictwo nie komentuje tych informacji. - Proces zmian, w tym harmonogram, będzie wypracowany w dialogu z zespołami, których one dotyczą — mówi Dorota Górka, odpowiedzialna za kontakt Burdy z mediami.
Ostatnie numery magazynów pod marką "Focus" oraz "Samo Zdrowie" mają pojawić się w lutym. Z kolei ostatni numer "Elle Man" czytelnicy będą mogli kupić w marcu.
Przypomnijmy, że w 2019 r. polska filia Marquard Media Group poinformowała, że kończy z wydawaniem prasy. W swoim portfolio na naszym rynku posiadała ona m.in. magazyn "Playboy", a także "CKM", "Cosmopolitan", "Joy", "Harper’s Bazaar" i "Esquire".