Akcja "Herosi Innowacyjności" to projekt skierowany do niezależnych przedsiębiorców współpracujących z Grupą Eurocash. Jego tematem przewodnim są innowacje, postrzegane nie tylko przez pryzmat najnowszych technologii, ale przede wszystkim rozwiązań, które odpowiadają na potrzeby, z którymi lokalni przedsiębiorcy spotykają się na co dzień.
- Przedsiębiorcy prowadzący lokalne sklepy mają świetne rozeznanie w potrzebach swoich klientów. Zarówno tych związanych bezpośrednio z punktem handlowym, jak i jego najbliższym otoczeniem. Zależy nam na tym, żeby ten potencjał wiedzy wykorzystać i pomóc lokalnym przedsiębiorcom przekuć go w biznesowy sukces – mówi Jacek Owczarek, Członek Zarządu Eurocash.
Jak wyposażyć nowoczesny sklep
W akcji "Herosi Innowacyjności" liczy się dobry pomysł, który sprawi, że sklep bądź jego bliskie otoczenie staną się bardziej przyjazne i funkcjonalne dla kupujących. Projekty można zgłaszać w trzech kategoriach tematycznych: Zmieniam świat lokalnie, Inwestuję w technologię oraz Stawiam na praktyczne rozwiązania.
W kategorii Zmieniam świat lokalnie, której ambasadorką jest znana dziennikarka i prezenterka Katarzyna Dowbor, przedsiębiorcy z żyłką aktywistów zaangażowani w życie lokalnych wspólnot mają szerokie pole do popisu. Mogą zgłaszać projekty przyjazne ludziom i środowisku, np. postawienie ławek w okolicy sklepu, dzięki którym klienci powracający z zakupów będą mogli złapać chwilę oddechu, czy wymianę oświetlenia w swoim sklepie na LED-owe. Dzięki kategorii
Inwestuję w technologię, którą opiekuje się Zbigniew Urbański, dziennikarz technologiczny i prezenter telewizyjny, fani nowych technologii prowadzący własny biznes mogą w prosty sposób ułatwić życie i sobie, i kupującym wprowadzając do sklepu takie innowacje jak kasę samoobsługową czy elektroniczny sprzęt do inwentaryzacji towaru.
Z kolei ostatnia z kategorii, czyli Stawiam na praktyczne rozwiązania ma na celu promocję praktycznych rozwiązań biznesowych, które mogą przyczynić się do usprawnienia pracy w sklepie. Jej ambasadorem jest Przemysław Talkowski, dziennikarz biznesowy i społeczny. Taśma do wykładania towarów, wózki na kółkach ułatwiające zakupy czy piec do wypiekania chleba, dzięki któremu klienci uzyskają dostęp do ciepłego pieczywa – to przykładowe pomysły, o zakup których można wnioskować w tej kategorii.
Milion złotych do wygrania
Właściciele sklepów mogą zgłaszać swoje pomysły w jednej z trzech kategorii finansowych. Jeden przedsiębiorca może zgłosić do kilku wniosków, ale tylko po jednym dla każdego prowadzonego przez niego sklepu. Jury konkursu, złożone z niezależnych ekspertów oraz ambasadorów, wybierze aż 54 projekty, które otrzymają nagrody pieniężne o łącznej wartość 1 mln złotych – 1 nagrodę w wysokości do 100 000 zł, 3 nagrody do 50 000 zł oraz 50 nagród do 15 000 zł.
Liczą się więzi z klientami
Jak przystąpić do działania? Najpierw trzeba wysłać zgłoszenie za pomocą formularza dostępnego na tej stronie. Jest na to czas do 24 lipca. Warto się pośpieszyć! Następnie od 1 sierpnia do 10 września projekty, które przejdą weryfikację formalną, zostaną poddane ogólnopolskiemu głosowaniu, w które zaangażowani zostaną klienci sklepów.
– Udział w konkursie to świetna okazja, żeby wzmocnić relacje przedsiębiorcy ze swoimi klientami. To, czy konkretny innowacyjny pomysł otrzyma dofinansowanie, zależeć będzie w dużej mierze od zaangażowania lokalnych społeczności w internetowe głosowanie. Jako Eurocash zapewnimy uczestnikom konkursu wsparcie w promocji ich pomysłów wśród klientów – mówi Marta Gampf, Dyrektor Marketingu w Grupie Eurocash.
Zwycięzców poznamy 24 września 2019 roku podczas kongresu Akademii Umiejętności w Łodzi. Poza nagrodami pieniężnymi będą niespodzianki dla wszystkich przedsiębiorców, których pomysły przeszły przez głosowanie.
Materiał przygotowany przy współpracy z Grupą Eurocash