Oszczędności w TVN zaczęły się jeszcze jesienią – pisze serwis WirtualneMedia.pl, komentując sytuację w medialnym koncernie. Co prawda TVN24 osiąga rekordowe wyniki, ale jest też stacją drogą w utrzymaniu. Telewizje zmagają się też ze spadkiem dochodów reklamowych – z powodu pandemii na rynku krąży mniej pieniędzy.
Na początek zarządzający
Przejęcie TVN przez amerykański koncern Discovery zaowocowało sporymi zmianami w zarządach spółek polskiej firmy. Przez wiele miesięcy funkcjonowały w nich spore zespoły zarządzające, które pod koniec zeszłego roku firma zaczęła redukować.
Serwis WirtualneMedia.pl pisze, że mocne odchudzenie kierownictwa TVN nie dziwi menedżerów z rynku telewizyjnego. Nazywają oni roszady układaniem firmy na nowo.
Dla TVN bardziej bolesne są oszczędności wymuszone przez przegrany przetarg na obsługę reklamową telewizji Puls. Do niedawna jej reklamy obsługiwał dom brokerski TVN Media. Teraz tę rolę przejął Polsat.
Do kłopotów TVN swoje trzy grosze dorzuciła pandemia. Amerykański koncern Discovery zanotował spadek obrotów, szczególnie na zagranicznych rynkach. Wymusza więc oszczędności na zespołach zarządzających lokalnymi biznesami – a to takich zalicza się TVN.
Ile wynosi luka VAT? Rząd gubi się w zeznaniach
Firmę dotknęła także fala zwolnień dziennikarzy. Ze stacją pożegnało się przynajmniej kilkanaście osób z zespołu TVN24. Akurat ten kanał notuje świetne wyniki, jego oglądalność rośnie, podobnie jak przychody. Ale to kanał informacyjny, bardzo drogi w utrzymaniu. Dlatego i tę stację zmuszono do oszczędności.