Zwrot pieniędzy za bilet PKP następuje wtedy, gdy pasażer zrezygnował z przejazdu jeszcze przed jego rozpoczęciem. W zależności od sytuacji trzeba się zdecydować na nie mniej niż 15 minut przed planowanym odjazdem pociągu.
Jak zwrócić bilet PKP Intercity?
Wiele zależy od tego, jakim pociągiem chcieliśmy podróżować oraz w jaki sposób kupiliśmy bilet.
W przypadku bilety internetowego sytuacja jest stosunkowo prosta. Wówczas w systemie e-IC w zakładce "Opłacone” należy odszukać właściwy bilet, następnie wybrać polecenie "Rezygnuj" oraz potwierdzić komunikaty systemowe.
"Użytkownik zostanie przeprowadzony przez cały proces, zarówno zwrotu biletu, jak i zwrotu należności za bilet" - informuje PKP Intercity.
Bilet internetowy można również zwrócić w kasie. "Całkowicie niewykorzystany bilet internetowy można zwrócić w Centrum Obsługi Klienta oraz w 56 wytypowanych kasach (lista na stronie przewoźnika). We wskazanych punktach można dokonać zwrotu biletu jeśli do odjazdu pociągu zostało nie mniej niż 15 minut. Środki zwracane są automatycznie na rachunek, z którego dokonano płatności" - czytamy na stronie PKP Intercity.
Co istotne, jeżeli bilet zwracamy i chcemy w zamian pieniądze, to PKP potrąci nam 10 proc. odstępnego. W przypadku wymiany na inny bilet takiego potrącenia nie ma.
Jak zwrócić bilet w POLREGIO?
W pociągach regionalnych również można dokonać zwrotu biletu. Tu zasady są podobne. Również 10 proc. odstępnego i zwrot do 15 minut przed planowanym odjazdem.
Jest również szansa na zwrot pieniędzy za bilet na pociąg, który już odjechał. W takiej sytuacji "warunkiem zwrotu należności za częściowo lub całkowicie niewykorzystany bilet jest uzyskanie przez podróżnego odpowiedniego poświadczenia biletu".
Poświadczenia takie są dokonywane w punktach odprawy lub przez pracowników drużyn konduktorskich. "Zwrot należności za całkowicie lub częściowo niewykorzystany (odpowiednio poświadczony) bilet, można uzyskać w dowolnym punkcie odprawy prowadzącym sprzedaż biletów danego rodzaju w terminie do 3 miesięcy, licząc od dnia ważności biletu, pod warunkiem zwrócenia przez podróżnego oryginału poświadczonego biletu" - informuje POLREGIO.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl