Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
bach
|
aktualizacja

Zwrot w sprawie nowej autostrady A4 pod Wrocławiem. "W starym śladzie było to błędem"

26
Podziel się:

Autostrada A4 w okolicach Wrocławia będzie budowana według nowego planu. Jak powiedział marszałek województwa dolnośląskiego Paweł Gancarz, resort infrastruktury odchodzi o opcji poszerzenia jezdni w rejonie Wrocławia o jeden pas na rzecz budowy nowego odcinka po innym śladzie.

Zwrot w sprawie nowej autostrady A4 pod Wrocławiem. "W starym śladzie było to błędem"
Zwrot ws. budowy A4 pod Wrocławiem. Autostrada powstanie po nowym śladzie (zdj. ilustracyjne) (East News, Bartlomiej Magierowski)

Ministerstwo Infrastruktury zrezygnowało z planów poszerzenia istniejącej autostrady A4 na odcinku w stronę Legnicy - podają Radio Wrocław oraz tuwroclaw.pl. Zamiast tego w rejonie Wrocławia zostanie zbudowany nowy odcinek drogi - od węzła Stary Śleszów aż do Kostomłotów.

Wrocław. A4 będzie budowana inaczej

Nowy odcinek A4 ma mieć trzy pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny. Pod Wrocławiem ograniczenie prędkości na autostradzie wyniesie 120 km/h.

Wariant w starym śladzie na wysokości Wrocławia, czyli rozbudowa o jeden pas, jest nieporozumieniem. Było to błędem w trakcie prac analitycznych. Dzisiaj cała uwaga jest nakierowana w tym kierunku, żeby poprowadzić A4 na wysokości Wrocławia w nowym śladzie - powiedział marszałek województwa dolnośląskiego Paweł Gancarz, cytowany przez Radio Wrocław.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Warszawskie autobusy i rosyjski partner. Siemoniak się tłumaczy

Decyzja o zmianie planów była wynikiem nacisków samorządów i mieszkańców rejonów przyległych do autostrady. Jak tłumaczył Bogdan Michaljuk, sołtys Sadkowa, pod Wrocławiem budowa nowej drogi zamiast rozbudowy istniejącej rozwiąże problemy związane z ruchem lokalnym i tranzytem.

Rozbudowa autostrady w starym śladzie nie rozwiązuje żadnego problemu. (...) Zbudowanie nowej drogi pozwoli uniknąć paraliżu autostrady w momencie wypadku - tłumaczył sołtys.

Z drugiej strony mieszkańcy miejscowości położonych na możliwej trasie nowej autostrady wyrażają obawy przed wywłaszczeniami i wpływem inwestycji na środowisko. Przebudowa odcinka A4 ma zakończyć się nie wcześniej niż w 2030 roku.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(26)
TOP WYRÓŻNIONE (tylko zalogowani)
Piotr
3 tyg. temu
Jeżdżę codziennie. Właściwym rozwiązaniem jest druga autostrada dla tranzytu. Z węzłami w Zgorzelcu Legnicy i Wrocławiu.. Trzy lub czteropasmowa. Obecna obsłuży ruch lokalny
kieszeniezrąk
3 tyg. temu
bo wziętka mniejsza!!!
POZOSTAŁE WYRÓŻNIONE
kąty
3 tyg. temu
Politycy lokalni ostatnio żywo się interesowali działkami, przez które potencjalnie mogłaby przebiegać A4 w nowym śladzie. Przypadek?
grzegorz
3 tyg. temu
Pan Gancarz nie ma żadnych kompetencji żeby wypowiadać się o błędach analitycznych. Rolnik z wykształcenia piastujący swoją funkcję z tytułu podziału politycznego tortu, którego kawałek dostała tzw trzecia droga. I to w sumie jedyna jego kompetencja i związek z drogami.
aaa
3 tyg. temu
w nowym śladzie nie boją wywłaszczenia, bo działki kupili z myślą o autostradzie
NAJNOWSZE KOMENTARZE (26)
pigment
3 tyg. temu
Ktos powie dzisiejszym cepom od planowania autostrad, ze to nie nowe autostrady krzycza o budowe, tylko wyznaczenie szlakow objazdowych. Juz kilka razy stalem na A4 w korkach powypadkowych, nie wazac opuscic sie trasy, nie wiedzac, czy nie wpadne w impas..........Nawi jest dobra. Ale nawet dzis nie wszyscy ja maja!
Dziadoszanin
3 tyg. temu
W razie wypadku, to nowa autostrada nie będzie sparaliżowana? Argument trochę dziwny…
absolwent
3 tyg. temu
nie po to swoi dzialki kupili żeby teraz drogi tam nie budowano :)
Polka
3 tyg. temu
Bronek Trzaskowski I tak nie wygra 🤣🤣
xfjg
3 tyg. temu
U nas wszystkie autostrady powinny miec po min 3 pasy ale problem w tym ze my nie umiemy po takich drogach jezdzic i byloby tysiace zabitych. Wyjsciem jest budowa nowej autostrady ale na polnoc od A4 by przejela tranzyt ze wschodu m in z Lublina Kielc Czestochowy czyli cos podobnego do dzisiejszej DK74/42 ale do zachodniej granicy. Moze isc po trasie planowanej S74 ale przez Radomsko?czestochowe nie przez PiotrkowDo tego laczniki np porzadna DK73