Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Uber chce działać zgodnie z prawem. "Ale muszą to być współczesne regulacje"

5
Podziel się:

- Rzadko ktoś chce powiedzieć, że mamy regulacje na rynku taksówek, które mają 30 albo 40 lat i warto tchnąć w to trochę nowej technologii. Ktoś, kto chce jeździć przez 3 godziny tygodniowo przez 3 miesiące nie powinien zdawać testów na licencję - mówi David Plouffe, doradca strategiczny Uber.

Uber chce działać zgodnie z prawem. "Ale muszą to być współczesne regulacje"
(Money.pl)

- Rzadko ktoś chce powiedzieć, że mamy regulacje na rynku taksówek, które mają 30 albo 40 lat i warto tchnąć w nie trochę nowej technologii. Przecież nawigacja GPS pozwala kierowcom z łatwością jechać tam, gdzie chcesz dotrzeć. Ktoś, kto chce jeździć przez 3 godziny tygodniowo przez 3 miesiące, nie powinien zdawać testów na licencję. Podkreślę jeszcze raz - jesteśmy regulowani w wielu miejscach na świecie i uważamy, że tak powinno być. Ale to powinny być współczesne przepisy, które doceniają, kim są nasi kierowcy i jakie usługi świadczymy - mówi w rozmowie z money.pl David Plouffe, doradca strategiczny Uber.
Plany Uber na najbliższe lata? Jak przyznaje sam Plouffe odpowiedź na to pytanie nie jest ekscytująca. - Uber będzie robił to, co do tej pory, ale dla większej liczby ludzi i w większej liczbie miejsce. Większość ludzi na świecie nie słyszała jeszcze o Uberze, nigdy go nie używała. Są tysiące miast, w których nas jeszcze nie ma. W Chinach jesteśmy w 60 miejscach, ale setki wciąż czekają. W Polsce jesteśmy w 9 miastach, ale przecież możliwości jest sporo - zapewnia Plouffe.

Co jeszcze? - W kolejnych miastach zaczynamy dostarczać jedzenie z lokalnych restauracji, produkty od małych przedsiębiorców. Tego na pewno będzie więcej. Jednak naszym głównym wyzwaniem jest sprawić, by jak najwięcej osób mogło zamówić przejazd jednym kliknięciem w telefonie. I chcemy, by jak najwięcej osób to robiło. Większość świata - geograficznie - nie ma dostępu do Ubera. Chcemy to zmienić - tłumaczy Plouffe.

Przedstawiciel amerykańskiego start-upu zapewnia, że firma jest zainteresowana każdym nowym rynkiem. - Nasi założyciele chcieli mieć pewność, że Uber działa dobrze w San Francisco. Później zaczęliśmy dopiero pytać, czy system sprawdzi się poza Stanami Zjednoczonymi, czy będzie działał w mniejszych miastach, czy chwyci w Chinach albo Europie Wschodniej. W Indiach, gdzie jest taki potencjał gospodarczy i takie wyzwanie, zapewnienia mobilności, radzimy sobie bardzo dobrze i mamy świetne stosunki z rządem. Razem pracujemy nad kilkoma projektami. Jesteśmy podekscytowani działalnością w każdym miejscu - dodaje.

wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(5)
WYRÓŻNIONE
drQQ
8 lat temu
TO dla księgowych zlikwidowano licencje a dla taksówkarzy pozostawiono. To jest możliwe tylko w Polsce.
klient
8 lat temu
Uzywalem taxi z licencja i wiele razy mnie oszukali.ostatnio pan ( agresywny z licencja niby po psychotestach ) nie chcial mi otworzyc bagaznika (po torbe) trasa Warszawa -Modlin jezeli nie zaplace kwoty dwa razy wiekszej niz wczesnie umowiona. Z Uberem zawsze uczciwie kulturka, bez przekretow Wiec na co ta licencja , ma uprawniac do zlodziejstwa ?
były taksówka...
8 lat temu
LICENCJA na TAXI to narzędzie do ciągnięcia kasy z ludzi i sprzyja korupcji. Kilka lat temu w W-wie zdawałem egz.ma licencje i jedno z pytań było takie: "ILE GODZIN NA DOBĘ MOŻE PRACOWAĆ MŁODOCIANY PRACOWNIK PO 16 ROKU ŻYCIA" i po co taka wiedza taksówkarzowi !!!??? Każdy też wie, że wystarczy zapłacić 2000 zł i masz egzamin z głowy (goście "legalnie" stoją pod budynkiem gdzie odbywa się egzamin). Ciekawe ilu obecnych taksówkarzy w Warszawie naprawdę zdało by ten egzamin (na moje oko ok. 10% lub mniej)
NAJNOWSZE KOMENTARZE (5)
klient
8 lat temu
Uzywalem taxi z licencja i wiele razy mnie oszukali.ostatnio pan ( agresywny z licencja niby po psychotestach ) nie chcial mi otworzyc bagaznika (po torbe) trasa Warszawa -Modlin jezeli nie zaplace kwoty dwa razy wiekszej niz wczesnie umowiona. Z Uberem zawsze uczciwie kulturka, bez przekretow Wiec na co ta licencja , ma uprawniac do zlodziejstwa ?
znawca
8 lat temu
No tak. Są równi i równiejsi. Nuevawem zavraknie taxi. A beda nas wozic jacys ludzie bez psycjotestow licencji i badan kierowcow. Kierowcy ubera hezdza po 12-16h kto to kontroluje? I brak jasy fiskalbej. Uber nie płaci podatkow w piksce 25 % zabiera kierowcy z czego nawet grosz nie trafia do budzetu
były taksówka...
8 lat temu
LICENCJA na TAXI to narzędzie do ciągnięcia kasy z ludzi i sprzyja korupcji. Kilka lat temu w W-wie zdawałem egz.ma licencje i jedno z pytań było takie: "ILE GODZIN NA DOBĘ MOŻE PRACOWAĆ MŁODOCIANY PRACOWNIK PO 16 ROKU ŻYCIA" i po co taka wiedza taksówkarzowi !!!??? Każdy też wie, że wystarczy zapłacić 2000 zł i masz egzamin z głowy (goście "legalnie" stoją pod budynkiem gdzie odbywa się egzamin). Ciekawe ilu obecnych taksówkarzy w Warszawie naprawdę zdało by ten egzamin (na moje oko ok. 10% lub mniej)
babcia
8 lat temu
Uber należy przegonic z POLSKI! Dlaczego polscy przewoźnicy musza miec licencje , przeglądy taksometrów , lekarskie badania ? a Uber działa nielegalnie! Pognać amerykanską pralnię pieniędzy!!!!!!!!! Co pani Szydło nie widzi???????????????????? Pognać nalezy niemieckich przewoźników z naszego bałtyku! nasi przewoźnicy ledwo przedną a niemiecki przewoźnik ma sie dobrze i coraz bardziej się rozrasta!!!!!!!!!!!
drQQ
8 lat temu
TO dla księgowych zlikwidowano licencje a dla taksówkarzy pozostawiono. To jest możliwe tylko w Polsce.