Nowy Program Budowy Dróg Krajowych do 2030 roku (z perspektywą do 2033 roku) zakłada, że na nowy etap przeznaczone ma być ponad 291 mld złotych. "Źródłem finansowania będzie Krajowy Fundusz Drogowy, a poszczególne inwestycje będą zgłaszane do dofinansowania unijnego" - podaje Kancelaria Prezesa Rady Ministrów (KPRM).
"Nadrzędnym celem jest dokończenie całej sieci autostrad i dróg ekspresowych w Polsce. Rozbudujemy sieci dróg krajowych o blisko 2,5 tys. km. Łączny koszt nowych inwestycji to ponad 186,8 mld złotych" - widnieje w dokumencie, do którego dotarła Polska Agencja Prasowa.
"Chcemy także kontynuować budowę już wcześniej zaplanowanych inwestycji drogowych, których łączna długość przekracza 3,7 tys. km. Szacowany koszt to ponad 104,8 mld złotych" - czytamy dalej.
- To także działanie idące w stronę samorządów - stwierdził na konferencji prasowej w Piątnicy Andrzej Adamczyk. - Wszędzie inwestujemy w bezpieczne drogi. Chcemy wyrazić gotowość budowania nie tylko nowych dróg, ale i poszerzania tych, których możliwości się już wyczerpały - dodał.
Minister infrastruktury wyliczał sukcesy rządów Zjednoczonej Prawicy w zakresie budowy dróg. Wspomniał m.in. o autostradzie A1 Łódź-Tuszyn, Via Carpatii, S3 oraz Via Baltica.
Programem budowy dróg wspomógł również budowę S17 i S12 w województwie lubelskim, a także dróg S8 i S5 na Dolnym Śląsku i zabezpieczenie finansowania dla budowy trasy S6 na Pomorzu oraz połączenia między Bydgoszczą a Toruniem.