Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
KFM
|
aktualizacja

Kasowanie punktów karnych. Będą nowe zasady

202
Podziel się:

Po nabiciu 24 punktów karnych kierowca musi je skasować, zanim będzie mógł ponownie wsiąść za kółko. Możliwość ta zniknęła na parę miesięcy. Teraz wraca z nowymi zasadami. Procedura będzie droższa i bardziej czasochłonna.

Kasowanie punktów karnych. Będą nowe zasady
Noga z gazu. Nie tylko za wykroczenia dostaniemy więcej punktów. Kurs reedukacyjny, potrzebny do ich skasowania, potrwa dłużej i będzie droższy (Materiały WP, Adobe)

O sprawie pisze dziennik.pl, powołując się na rozporządzenie Ministerstwa Infrastruktury dotyczące kursów reedukacyjnych dla kierowców. Co się zmieni?

Zasady kasowania punktów karnych

Wbrew wcześniejszym zapowiedziom, kurs reedukacyjny potrwa 28 godzin rozłożonych na 4 dni. Wcześniej mówiono o wymiarze 21 godzin w ciągu 3 dni. Nie będzie można tego skrócić - zajęcia nie mogą przekraczać 7 godzin w ciągu jednego dnia. Kurs reedukacyjny będzie też droższy niż dotąd - cena wynosi 500 zł. Odmowa uczestnictwa w takich zajęciach poskutkuje utratą prawa jazdy.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Węgry na krawędzi kryzysu. "Na stacjach nie ma paliwa, półki w sklepach są puste"

Będzie obowiązywał kierowców, którzy przekroczyli liczbę 24 punktów karnych. W przypadku kierowców z rocznym stażem limit ten wynosi 20 punktów. W przepisach zaszyto kolejną nowość. Resort chce się upewnić, że ta reedukacja odnosi długotrwały skutek. Jeśli w ciągu 5 lat od zakończenia kursu reedukacyjnego krewki kierowca znów nabije 24 punkty karne, wówczas straci uprawnienia do kierowania pojazdem. Tak, jakby nigdy ich nie miał. Wówczas trzeba od nowa zrobić kurs, zdać egzamin, dodatkowo będzie okres próbny. Punkty karne skasują się samoistnie po upływie dwóch lat, nie zaś po roku, jak dotąd.

Od kiedy nowe przepisy?

Jak tłumaczy resort, jest to zależne od nowych rozwiązań technicznych w bazie CEPIK. Zapewnił jednak, że kierowcy będą mieli 3 miesiące na przygotowanie do nowej rzeczywistości.

Realizuje się zatem scenariusz, o którym pisaliśmy w money.pl. Kierowcy muszą być podwójnie uważni nie tylko ze względu na ostrzejsze zasady kursów reedukacyjnych. Po zmianie taryfikatora policja wystawia wyższe mandaty, ale też przyznaje więcej punktów karnych za wykroczenia.

Nowy taryfikator obowiązuje od września. Przewidziano w nim wykroczenia, za które jednorazowo można dostać aż 15 punktów karnych. Na przykład za nieustąpienie pierwszeństwa pieszemu wchodzącemu na pasy czy też objeżdżanie opuszczonych szlabanów na przejazdach kolejowych.

Piraci drogowi zdecydowanie więcej dorzucają do budżetu państwa. Pisaliśmy już w money.pl, że w pierwszym półroczu 2022 r. policja wystawiła mandaty (wszystkie, nie tylko za wykroczenia drogowe) o łącznej wartości blisko 733,8 mln zł. Dla porównania - od 1 stycznia do 30 czerwca 2021 r. kary wyniosły w sumie ok. 361,8 mln zł.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
motoryzacja
pieniądze
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(202)
WYRÓŻNIONE
Ozi
2 lata temu
A za dwa lata nie bedzie chetnych do pracy za kierownica
zett
2 lata temu
W państwie PiS są tylko represje i zaostrzanie kar.
Kierowca
2 lata temu
Jeszcze trochę i sami będą jejzdzic autobusami i ciężarówkami, bo kierowcy to oleją, lepiej jejzdzic wózkiem widłowym niż być kierowca zawodowym , mniejsze ryzyko , większe pieniadze
NAJNOWSZE KOMENTARZE (202)
ricardo
2 lata temu
Idziemy w kierunku pozbawienia praw człowieka do własności. Proste. Rozmnożenie możliwości utraty prawa jazdy, przy okazji wykorzystanie tego faktu do wydojenia kierowców z kasy, kolejne uniemożliwienie korzystania z samochodów spalinowych po 2035 roku, wywindowanie cen za pojazdy elektryczne i po sprawie. Pozostaje transport miejski z możliwością dyktowania dowolnych cen za przejazdy a dostępność do dowolnych pojazdów tylko dla elit. Była komuna, nie ma komuny i jest komuna. Śpijmy dalej. Pozdrawiam
Polak
2 lata temu
Wprowadzić jeszcze przepis, że samochód służbowy i kierowca należy się tylko Prezydentowi i Premierowi RP. Reszta urzędników niech sobie radzi za te pieniądze jakie dostaje od podatników
Lester
2 lata temu
Moja propozycja: Pieszy musi się zatrzymać przed przejściem i czekać, aż samochód się zatrzyma by go przepuścić. Kierowca widzący stojącego przed przejściem pieszego ma obowiązek się zatrzymać i go przepuścić. Przepis ten praktycznie likwiduje (przypadkowe)wypadki i upłynnia ruch również dla samochodów w miastach.
ajaj
2 lata temu
POlakom zabrać prawa jazdy. W zamian zatrudnić u kra i bangla desz. Czy pOsłowie de bile czy robią to celowo ?
Johny
2 lata temu
Wprowadzane zmiany spowodowały większa ilość wypadków na pasach (dane rządowe), ale kasa rośnie ... tyle w temacie
...
Następna strona