Oszuści dzwonią do klientów banku i podają się za jego przedstawicieli. Podają imię, nazwisko i fikcyjny numer pracownika. Scenariuszy rozmów jest kilka. Jednak najczęściej oszuści informują klienta, że odnotowali podejrzany przelew z jego konta do osoby, która jest w banku zidentyfikowana jako oszust.
Następnie oszuści zadają szereg bardzo szczegółowych pytań, jak np.: czy masz przy sobie kartę do konta i dowód osobisty? Czy instalowałeś ostatnio podejrzane aplikacje? Czy zabierasz potwierdzenia po każdej płatności kartą?
Następnie klient jest informowany o zablokowaniu rzekomego "podejrzanego przelewu" i proszony o zainstalowanie "dodatku do aplikacji". Fałszywi konsultanci proponują też pomoc w instalacji oprogramowania przy pomocy zdalnego pulpitu. W ten sposób zyskują kontrolę nad kontem klienta.
Próbują też wyłudzać hasła SMS i kody BLIK.
- Apelujemy do klientów, aby zachowali czujność. Scenariusze wykorzystywane przez oszustów dynamicznie się zmieniają. Są one coraz bardziej wiarygodne. Dlatego uczulamy klientów, że jeżeli nie mają pewności, że rozmawiają z pracownikiem Nest Banku, to powinni natychmiast się rozłączyć i skontaktować się z naszą infolinią pod numerem telefonu 22 438-41-41 (od pon. do pt. 8.00-18.00). W ten sposób potwierdzimy, że osoba o wskazanym imieniu i nazwisku pracuje w banku i próbowała się kontaktować z klientem – mówi przedstawiciel Nest Banku.