Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
Krzysztof Janoś
Krzysztof Janoś
|

Oszustwo doskonałe. Dzwoni "twój bank", a po chwili konto jest puste

21
Podziel się:

Oszuści do perfekcji opanowali umiejętność podszywania się pod pracowników banku. Znajdą twoje dane, kluczowe szczegóły, nawet dzwonią z numeru konkretnego banku.

Oszustwo doskonałe. Dzwoni "twój bank", a po chwili konto jest puste
Oszustwo doskonałe. Dzwoni "twój bank", a po chwili konto jest puste (Unsplash.com)

Bardzo skuteczny, a co za tym idzie groźny mechanizm oszustwa opisała jedna z internautek. jej problemy zaczęły się kiedy zadzwonił telefon, odebrała bez wahania, bo na wyświetlaczu pojawił się zapisany kontakt: "ING Bank Śląski". Potem usłyszała znany komunikat o nagrywaniu rozmowy.

Pracownik przedstawił się i podał nawet nazwisko internautki. Wyjaśnił, że dzwoni w sprawie podejrzanej transakcji na jej koncie. Kobieta zaprzecza, by przed chwilą przelewała 600 zł.

Zobacz także: Koniec obniżek rat kredytów. Sprawdź, o ile więcej zapłacisz

Oszust szybko informuje, że na szczęście transakcja została zablokowana, bo system wykrył oszustwo. Jednak są podstawy, by podejrzewać, że dane klientki zostały wykradzione. W głowie internautki ulga miesza się z niepokojem.

Włamanie na telefon?

Z jednej strony, jak wtedy myślała, bank zapobiegł kradzieży, z drugiej, ciągle istnieje zagrożenie, że to się powtórzy. Niepokój narasta, kiedy oszust relacjonuje, że widzi w systemie wnioski o przyznanie trzech kredytów na jej rachunku osobistym.

Klientka ING oczywiście ich nie składała. Głos w słuchawce informuje, że można zapobiec problemom tylko w jeden sposób. Trzeba zdalnie przeskanować telefon programem Any Desk, by zabezpieczyć dane bankowe.

Wszystko dlatego, że najprawdopodobniej nastąpiło włamanie telefon, z którego klientka loguje do banku. Po przeskanowaniu ma być po problemie.

Program można pobrać ze sklepu Play. Internautka jednak obawia się instalować aplikacje, wątpliwościami dzieli się z rozmówcą. Ten uwiarygadnia się sugerując, by sprawdziła numer, z którego dzwoni.

Kobieta sprawdza na stronie banku, numer jest identyczny dlatego postępuje zgodnie z instrukcją. Podający się za pracownika banku prosi o cierpliwość. "Skanowanie musi potrwać". W tej chwili na telefonie wyświetla się SMS z banku informujący o zmianie limitu operacji Blik na jej rachunku.

Wtedy dopiero internautka zorientowała się, że coś jest nie tak. Rozłączyła się i zadzwoniła do swojego banku. Okazało się, że oszuści założyli inne konto na jej rachunku, przelali tam wszystkie środki. Tym razem już rzeczywisty pracownik banku powiedział, że miała wyjątkowe szczęście.

Bank przestrzega

Mimo błyskawicznych działań oszustów ostatecznie nie udało im się wypłacić pieniędzy z jej drugiego rachunku, gdzie przelali wszystko, co miała. Tym razem klientka ING miała dużo szczęścia. Pytanie tylko, jak to możliwe, że oszuści podszywający się pod pracowników banku dzwonią z numeru ING?

- W opisanym działaniu oszuści w sposób nieuprawniony, wykorzystując przy tym słabe strony technologii biorącej udział w połączeniu, podszywają się pod dowolny numer telefonu, a w tym przypadku pod numer ING. Klient nie powinien kontynuować rozmowy, gdy pojawią się jakiekolwiek wątpliwości. Pracownicy banku nie dzwonią do klientów z prośbą o podanie loginów, haseł czy instalacje dodatkowego oprogramowania - mówi money.pl Magdalena Ostrowska z biura prasowego ING Bank Śląski.

Jak dodaje, gdy tylko mamy jakiekolwiek wątpliwości powinniśmy czym prędzej zadzwonić na infolinię banku.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
banki
pieniądze
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(21)
WYRÓŻNIONE
bpiwa
3 lata temu
Banki powinny odpowiadać za transakcje oszusta, wtedy może lepiej zadbają o zabezpieczenia.
kiki mrówka
3 lata temu
ja się nie boję, mojego konta strzeże komornik, nawet mysz się nie przeciśnie
Pytek
3 lata temu
Przecież się nie jest anonimowym i każdego oszusta internetowego złapią tak czy nie? To ironia policja nikogo nie jest w stanie namierzyć a już najmniej oszusta
NAJNOWSZE KOMENTARZE (21)
pytom się
9 miesięcy temu
Dlaczego nie ma reklam, aby chronić ludzi?
jaimy
11 miesięcy temu
Które BANKI pozwalają Złodziejom, że mogą wykorzystać kod pocztowy do wyłudzenia od nas danych osobowych, takich jak numer PESEL, numer dowodu osobistego czy numer telefonu. JakTe informacje mogą zostać wykorzystane do kradzieży tożsamości lub do zaciągnięcia kredytu na nasze nazwisko ???
tekila
3 lata temu
Ja po poradę prawną aż musiałam się zwrócić do kancelarii Cejrowski, bo niestety dałam się podejść:( Pomogli.
PKO
3 lata temu
Niestety podobnego zdarzenia opisanego powyżej również doświadczyłem, pod przykrywka włamania na konto banku PKO zadzwoniła do mnie Pani z akcentem Ukraińskim/Rosyjskim. Próbowano wywołać we mnie panikę, chwile chaosu było jednak po chwili opanowałem nerwy i nie dałem ponieść się emocją. Po kilkuminutowej rozmowie, Pani próbująca wcisną mi ubezpieczenie które prawdopodobnie prowadziłoby do włamania na konto zdenerwowana się rozłączyła. Po chwili oddzwoniłem na ten numer by sprawdzić, z kim mnie połączy. Okazało się faktycznie, iż jest to infolinia PKO - zgłosiłem sprawę, dla bezpieczeństwa konto zablokowałem zgodnie z poradą przedstawiciela BANKU.
Brawo zabezpi...
3 lata temu
Oszuści włamali się i wykradli dane ze spisu powszechnego z profilu zaufanego. Dzwoni niby PKO Lublin, Rzeszów tel 81 5356060. Oczywiście państwo polskie nie potrafi zabezpieczyć danych obywateli opisujących się przez profil zaufany , ale tylko straszyć karami. Teraz powinni Ci odpowiedzialni rządzący za zabezpieczenie płacić odszkodowania za wyciek danych i straty ofiar.
...
Następna strona